ALUMNES DE L’IES LEOPOLDO QUEROL GUANYEN LA COPA CANGUR

IES LEOPOLDO QUEROL

Departament de Matemàtiques

El passat dijous 19 de gener una representació d’alumnes de l’IES LEOPOLDO QUEROL va participar a la fase local de la Copa Cangur a l’Institut Sòl de Riu d’Alcanar, amb altres Instituts de les Terres de l’Ebre.

La Copa Cangur és un concurs presencial de resolució de problemes de matemàtiques per a equips de centre, organitzat per la Societat Catalana de Matemàtiques. Els equips estan formats per 7 alumnes de 1r i 2n d’ESO (categoria Cadet) o bé 7 alumnes de 3r i 4t d’ESO (categoria Junior) amb la condició que com a màxim hi pot haver 4 alumnes de 2n o 4t respectivament en cada equip.

En el concurs es presenten 12 problemes i 60 minuts de temps per fer-ne els màxims possibles. És una cursa contra rellotge on la puntuació obtinguda per cada problema va variant durant el concurs, i per tant la estratègia d’equip és molt important! A més, durant el desenvolupament de la prova els equips poden seguir en directe l’estat del concurs, tant la puntuació i la classificació com els encerts i errors que porten acumulats cadascun dels participants. Això el fa un joc emocionant i divertit, amb les matemàtiques com a protagonistes. Per donar més emoció, durant els últims 3 minuts de la prova s’apaguen les pantalles on es veuen les classificacions i les puntuacions. Un cop acabat el temps només s’informa dels tres primers classificats.

La primera fase del concurs es celebra en diverses seus locals. El primer equip classificat de cada seu es classifica per la gran final que es celebrarà el dia 14 d’abril a Montmeló.

L’alumnat representant del nostre institut, 28 en total, van formar quatre equips, dos en la categoria Cadet i dos en la Junior.

Primer van participar els Cadets (12 equips en total) i després va ser el torn del Juniors (10 equips). El desenvolupament del concurs del nostre alumnat va ser molt semblant en les dues categories, durant molta estona es van mantenir els dos equips entre els tres primers. Al final un dels equips va acabar guanyant el concurs però l’altre, tot i l’esforç, no va poder estar en el podi. Però creiem que més important que la classificació és l’experiència de participar i passar un matí diferent veient les matemàtiques de diferent manera.

Volem felicitar a tots i totes les participants per la seva feina i actitud durant el concurs.

Així que marxem a Montmeló!!!

l'IES LEOPOLDO QUEROL ha guanyat la copa cangur en les dos categories, cadet i juvenil.

En breu donarem més informació i penjarem més fotos.