Xerrades d’orientació acadèmica

El departament d’Orientació acadèmica de l’IES Leopoldo Querol juntament amb coordinació d’ESO van organitzar per a la passada setmana diverses activitats d’orientació acadèmica i professional dirigides a l’alumnat de 4t d’ESO i 2n de Batxillerat. Aquests dos cursos són de gran importància, ja que es consideren el fi d’una etapa i, per tant, el principi d’una presa de decisions importants sobre el futur dels nostres estudiants.

D’aquesta manera, el dilluns 5 de desembre es va reunir al saló d’actes l’alumnat de 4t d’ESO per escoltar alumnes del nostre centre que actualment cursen diferents itineraris de Batxillerat. Aquests els van explicar com és la transició de l’educació secundària a una educació post obligatòria i els van animar a perseguir els seus somnis. L’alumnat de 4t d’ESO va poder preguntar els seus dubtes una vegada acabat l’acte.

Així mateix, el divendres 9 de desembre es va realitzar la mateixa xerrada amb alumnat de 2n de Batxillerat. En aquest cas, els nostres alumnes van escoltar antics estudiants del centre que avui en dia cursen un grau universitari. De la mateixa manera que en l’activitat anterior, els antics estudiants del centre els van explicar com han d’organitzar-se per afrontar aquest curs i les proves PAU o com és el pas de l’institut a la universitat. Al finalitzar l’activitat, l’alumnat de 2n de Batxillerat va poder consultar els seus dubtes amb ells i elles.

Des del nostre IES considerem que es tracta d’activitats molt enriquidores per a l’alumnat, ja que els ajuda a observar què els espera d’ara en endavant i, de segur, els serà de gran utilitat a l’hora de prendre decisions importants sobre el seu futur acadèmic i professional.