Participació de l’IES Leopoldo Querol en el projecte “Memòria i Terrorisme”

En commemoració dels atemptats de  Madrid de l’11 de març de 2004, el nostre centre ha participat en un projecte educatiu pilot proposat pel Ministeri de l’Interior amb la col·laboració de la Conselleria d’Educació de la Generalitat Valenciana, anomenat “Memòria i prevenció del terrorisme”, sent així l’únic centre educatiu de la província de Castelló que ha format part d’aquesta interessant experiència. El projecte consta d’unes unitats didàctiques dirigides als diferents nivells de l’ESO i del Batxillerat on es tracten temes relacionats amb el terrorisme en la història recent d’Espanya .

A més d’una sessió de tractament dels materials, reflexió i aprenentatge dels conceptes necessaris, els alumnes van conèixer de primera mà el testimoni d’una víctima del terrorisme en democràcia. Mitjançant videoconferència, els estudiants van poder escoltar, interactuar i enviar les seues preguntes. Aquests actes ens van permetre conèixer una realitat que, tot i que molt recent en la nostra història, era ben desconeguda pels nostres alumnes. La valoració d’aquesta activitat ha estat molt positiva per la totalitat dels participants.

En finalitzar aquest pilotatge, el professorat participant, juntament amb el director del centre, es va desplaçar fins a València per assistir a  l’acte de valoració d’aquest projecte.