Xerrades de nutrició i prevenció dels trastorns de la conducta alimentària

Durant dues setmanes de març l’alumnat de 3r d’ESO i 1r Bat participaran en el taller de Prevenció de Trastorns de la Conducta Alimentària a càrrec  Marta Oliver (dietista nutricionista),  Judit Gómez  i Berta Peris (psicòlogues) ).Aquestes xerrades subvencionades per l’Ajuntament  de Vinaròs tenen l’objectiu de fomentar uns hàbits alimentaris saludables, els quals no es basen en aconseguir el pes ideal establert pels estereotips. També aprofundeixen en com les xarxes socials afecten els joves a l’hora voler aconseguir un cos “perfecte”, una pràctica que pot posar en perill la seva salut.

Els trastorns de la conducta alimentària són un grup de trastorns mentals que es caracteritzen per alteracions en la forma de pensar, de sentir i de comportar-se en relació amb l’alimentació, el pes o la figura que poden afectar a la vida de l’alumnat, la seva salut, la seva autoestima i el seu rendiment acadèmic. Conèixer i reconèixer aquests transtorns és el primer pas per millorar les condicions de vida de les persones afectades i aquelles que les envolten a través d’una bona gestó emocional i millora de l’autoestima.