Projecte àmbit científic 2022/23: Caixes niu per a l’IES L´ARABÍ

Durant el curs 2022/23 l’alumnat de l’IES L´ARABÍ ha estat construint caixes niu per a col·locar en el mateix institut. Es van construir un total de 27 caixes niu per a falciot (Apus Apus), una au insectívora que es troba en un estat de conservació catalogat com a VULNERABLE. A més, es van construir 23 caixes niu per a ratpenats (diverses espècies de l’ordre chiroptera), mamífers que també són insectívors.Viure a la ciutat no significa que hàgem de desplaçar a les espècies perquè ens siga incòmoda la seua presència. Si fomentem la seua presència en els entorns urbans, a més de facilitar-los a estes espècies un nínxol ecològic on viure, estem assegurant-nos un plaguicida biològic i natural contra insectes com els mosquits. És per això que decidim involucrar a tot el professorat i l’alumnat de 1r ESO per a elaborar este projecte tan senzill però alhora tan complex.Només m’agradaria acabar donant-li la meua enhorabona a tot l’alumnat tant d’este curs com de cursos passats (que van fer un projecte similar però destinat a Serra Gelada). Tots s’han implicat el 100% i amb els seus manetes de persones de 11-12 anys han sigut capaços de construir íntegrament i partint de zero, un projecte tan bonic i enriquidor que sabem que mai se’ls oblidarà, i sí algun dia se’ls oblida només han de mirar a les teulades de l’institut o als arbres del parc natural de Serra Gelada.

Vídeos de l’activitat