Concurs de robòtica organitzat per l’ONU a València

L’alumnat de 4t ESO i 1r Batxillerat de l’optativa de Tecnologia va assistir el 24 d’Octubre a un Concurs de robòtica organitzat per les Nacions Unides, a la Ciutat de les Arts i les Ciències de València, per a commemorar el Dia de les Nacions Unides.

Al voltant de 600 estudiants de col·legis i instituts de la Comunitat Valenciana van mostrar la seua destresa amb la robòtica.

Els alumnes i alumnes de l’optativa de Tecnologia i Enginyeria I de 1r Batxillerat van dissenyar i van construir tres cotxes robot impresos en 3D, que van controlar per control remot des d’una aplicació del mòbil. Els equips van posar a prova els seus robots simulant situacions reals en el terreny. Els diferents terrenys de joc consistien en proves com a “lliurament i recol·lecció de subministraments”, “classificació de logística”, “navegació tàctica” i “alerta de resposta ràpida”. L’organització va donar 3 kits de robòtica al nostre institut per a construir els robots.

Este Concurs de Robòtica de l’ONU és una plataforma dissenyada perquè l’alumnat desenvolupe habilitats tècniques, habilitats de pensament crític i imaginació. No és només una competició; és una oportunitat per a donar forma al futur de la robòtica i la sostenibilitat.

Les impressions de l’alumnat participant en el concurs van ser molt positives. A continuació reflectim algunes de les seues opinions:

• “Este concurs em va encantar perquè estava super entretingut veure com els cotxes que havíem construït funcionaven i realitzaven els reptes proposats”.
  • “És un gran concurs. Fas i programes coses que mai pensaries que eres capaç de fer”.
  • “Ha sigut un concurs que m’ha aportat coneixements i m’ha fet viure una bona experiència”.
  • “D’este concurs vaig aprendre moltes coses que per al dia de demà ens seran útils. A part, em va agradar molt el muntatge de les proves”.

Agraïm a l’organització l’oportunitat que ens ha brindat de participar en el concurs.