Amb la implantació de l’aplicació informàtica ITACA es posa a disposició de mares, pares, tutors legals, alumnes i alumnes un nou canal de comunicació amb el centre a través de la pàgina web per a famílies: https://familia.edu.gva.es
Aquest servei ofereix la possibilitat de consultar notes, faltes, retards, comportaments, avisos de tutors i activitats complementàries a través d’Internet. També s’ofereix el servei de notificació de qualificacions o avisos a través de SMS.
Per accedir a aquesta informació, cal ser mare, pare, tutor o tutora legal de l’alumne o alumna i donar-se d’alta en aquest servei. Per a això, haurà de presentar la sol·licitud corresponent que el centre li farà arribar a casa per mitjà del seu fill / filla (en cas que no rebi aquesta sol·licitud al seu domicili pot sol·licitar-la al centre). La sol·licitud pot realitzar-se per un o ambdós pares o tutors; en aquest cas, cada un d’ells haurà d’emplenar i lliurar al centre l’imprès de sol·licitud que li facilitarà en el mateix.
No cal renovar la sol·licitud cada any, s’entén que mentre estiguin matriculats els seus fills en el mateix centre disposarà del servei. Únicament si es matricula un altre membre de la unitat familiar haurà de sol·licitar. Per tant, si ja la va sol·licitar l’any anterior, no serà necessari tornar a tramitar-la. Si els fills assisteixen a diferents centres, haurà de sol·licitar-ho en cada un d’ells.
Les instruccions per accedir a aquests serveis es poden obtenir al propi centre educatiu o a la pàgina web https://familia.edu.gva.es