Informació currículum i optatives de 2n ESO

Currículum

Currículum

Currículum 2n ESO

 

Caràcter Matèria Assignació horària
(32 sessions)
Obligatòries Valencià: Llengua i Literatura 3
Llengua Castellana i Literatura 3
Primera Llengua Estrangera 4
Geografia i Història 3
Educació Física 2
Matemàtiques 4
Física i Química 3
Educació Plàstica Visual i Audiovisual 2
Música 2
Projectes Interdisciplinaris 2
Religió / Atenció Educativa 1
Tutoria 1
Optativa 2

Atenció Educativa / Religió

Religió

INTRODUCCIÓ:

En una societat cada dia més secularitzada, cal tenir clar que la classe de Religióno és una oferta catequètica per als creients. El professor i professora de Religió volen acompanyar els adolescents en el seu període de recerca i desig de trobar respostes .. saber viure el moment present i reconèixer com a persona amb una dimensió espiritual, que va més enllà del fet religiós. És descobrir allò que els motiva per viure i donar sentit a la seva vida .El professorat d’aquesta àrea desitja ajudar-los a descobrir el millor de si mateixos per posar-lo al servei de la societat en què viuen.

La metodologia és basa en el treball individual i col·lectiu amb material audiovisual, cine, textos….

CONTINGUTS:

BLOC 1.- El sentit religiós de l’home: La persona com criatura de Déu. El fonament de la dignitat de la persona i la igualtat entre semblants.

BLOC 2.- Déu intervé en la història: La fe i els Llibres Sagrats.

BLOC 3.- Jesucrist, compliment de la història de la Salvació: Lectura de textos mitològics, clàssics, religiosos, procedents de qualsevol font que contrastin el politeisme amb les característiques del Déu cristià.

BLOC 4.- Permanència de Jesucrist en la història: Expansió del cristianisme. Les primeres comunitats cristianes.

Optatives

Informàtica (PIAR)

OPTATIVA D’INFORMÀTICA (PIAR)

Què aprendràs en aquest curs


  • Programació d’aplicacions: aprén a crear aplicacions senzilles per al teu mòbil i ordinador.

  • Robòtica: controlaràs els moviments d’un robot per a que faça el que tu vols.

  • Intel·ligència artificial: coneix els conceptes i funcionament de la intel·ligència artificial a través de pràctiques i activitats interactives.

  • Com es treballa:

    • De forma totalment pràctica.
    • Cada alumne té un ordinador per a treballar.
    • El contingut de l’assignatura prové del material elaborat pel professorat.
    • S’utilitza programari lliure.

    Coneixements previs: cap

Francés

T’agrada comunicar-te? Vols aprendre a fer-ho en una altra llengua? Conèixer nous amics francesos aquest estiu a la platja? Cantar cançons franceses de moda? Vols fer un intercanvi a França en 3 º ESO? Aconseguir un títol reconegut oficialment A2 EOI ? Conèixer, cuinar i tastar la cuina francesa (Les Crêpes, …) ? Aprendre jugant (Kahoot, Just dance, Escape room, fer teatre…)?

La impartició del francès com a segona llengua estrangera tindrà un enfocament pràctic, comunicatiu i participatiu.

Aquest enfocament comunicatiu significa que la gramàticano és un objectiu, si no una ferramenta per a la comunicació.

Els continguts i les competències treballades ajudaran a l’alumnat a desemboldre’t en situacions habituals en els àmbits personal, públic, educatiu i ocupacional en aquesta llengua.

Per aconseguir tot açò estudiarem aquests 4 blocs:

  • Comprensió de textos escrits
  • Comprensió oral
  • Expressió escrita
  • Expressió oral

Aquestes habilitats lingüístiques es treballaran des de un nivell elemental per a principiant (nivell A1 europeu) fins a aconseguir el màxim possible.

Doncs si vols fer i aconseguir tot això i a més aprendre passant-ho bé, apunta’t a l’assignatura de FRANCÈS.

Italià

Vols cantar les cançons de Marco Mengoni o les de Laura Pausini? I comunicar­-te amb nous amics italians aquest estiu a la platja? Conéixer i tastar la cuina italiana? Vols conéixer Itàlia quan estigues a 4t ESO? I anar-te’n d’ERASMUS sense problemes? Doncs si vols fer tot això i a més dependre passant-ho bé, apunta’t a l’assignatura d’ITALIÀ.

Per aconseguir tot açò estudiarem aquestos quatre blocs:

1- Comprensió de textos orals i escrits

2- Producció de textos orals

3- Comprensió de textos escrits

4- Producció de textos escrits

I en treballar de forma integrada les competències d’aquestos blocs, amb l’adquisició de les estratègies d’aprenentatge que els són pròpies, l’alumnat desenvoluparà la competència d’aprendre a aprendre, la qual cosa reforça l’estudi de la resta d’assignatures.

Alemany

T’agrada comunicar-te? Vols aprendre a fer-ho en una altra llengua?

La impartició de l’alemany com a segona llengua estrangera tindrà un enfocament pràctic, comunicatiu i participatiu.
Aquest enfocament comunicatiu  significa que la gramàticano és un objectiu,  si no una ferramenta  per a la comunicació.
Els continguts i les competències treballades ajudaran l’alumnat a desimboldre’s en les situacions més habituals en els àmbits personal, públic, educatiu i ocupacional en aquesta llengua
Aquestos continguts, criteris i competències estaran organitzats en quatre grans blocs lingüístics:

    Bloc 1: Comprensió de textos orals
    Bloc 2: Producció de textos orals: expressió i interacció
    Bloc 3: Comprensió de textos escrits
    Bloc 4: Producció de textos escrits: expressió i interacció

Totes aquestes habilitats lingüístiques es treballaran des d’un nivell elemental per a principiant (nivell A1 europeu)

Educació Mediambiental (T.A.)

DEPARTAMENT DE BIOLOGIA I GEOLOGIA.

OPTATIVA D’EDUCACIÓ MEDIAMBIENTAL PER A 2n ESO.

El departament de Biologia i Geologia vol presentar l’optativa de 1r. d’ESO d’Educació Mediambiental o Educació per al coneixement del medi per al curs 2019-2020.

El departament considera que amb aquesta assignatura es prenga consciència de la gran problemàtica mediambiental que avui en dia afecta al nostre planeta que cal preservar no sols per a nosaltres sinó també per a les generacions següents.

L’assignatura serà preferentment de caràcter pràctic i no s’utilitzarà cap llibre de text per part dels alumnes. L’objectiu es que els alumnes prenguen consciència d’aquesta problemàtica ambiental i que tots i cada un de nosaltres podem aportar el nostre granet d’arena (reciclar, reutilitzar i reduir) per a que el
nostre planeta perdure en bon estat mediambiental durant molt de temps i que no desapareguen les espècies d’essers vius que en ell habiten.

Com aquesta matèria té com a objectiu primordial la integració de l’alumnat en el seu entorn, es produeix una íntima relació entre el fet educatiu i el medi valencià . Cal «pensar globalment i actuar localment»; i per això, després d’aproximar-nos a la comprensió del problema universal, per al nostre alumnat cap actuació no pot ser més propera que aquella que té com a marc el seu entorn local dins de l’àmbit valencià.


BLOCS TEMÀTICS

L’optativa d’Educació Mediambiental està estructurada en tres gran blocs de continguts :

1r bloc: El medi natural

1.1. La vida al planeta Terra
1.2.La biosfera. Principals ecosistemes.
1.3. El medi natural valencià

Projecte: Hort i viver escolar

2n bloc: La incidència humana en el medi

2.1. Grans problemes ambientals (I)
El canvi climàtic i l’efecte hivernacle
La destrucció de la capa d’ozó
2.2. Grans problemes ambientals (II)
La explotació dels recursos naturals
La perdua de biodiversitat
L’avanç de la desertització
El problema del fem
2.3. Anàlisi dels problemes mediambientasl de la C.V.

Projecte: Reduir, reutilitzar , reciclar

3r bloc: La salut ambiental

3.1. Salut i ecologia
El concepte de salut
3.2. Els microambients pròxims
L’entorn local
L’habitatge familiar
El centre d’estudis

Emprenedoria Social i Sostenible

PER A ENTENDRE EL MON QUE T’ENVOLTA. MAI UNA ASSIGNATURA ET SERÀ TAN ÚTIL PER A LA VIDA REAL.

PER QUÈ MATRICULAR-TE?

– Descobrir la importància de l’estalvi i no sobrepassar l’endeutament.

– Classes pràctiques i aplicades a la realitat quotidiana.

– Desenvolupament d’un projecte d’emprenedoria social.

APRENDRÀS:

A recolzar-te en iniciatives pròpies, a millorar la teua capacitat de generar idees, a adaptar-te als canvis i reptes de la societat actual, a contribuir i a implicar-te en la transformació i millora de la societat.

A l’autoconeixement i a identificar les persones emprenedores, què fan i la seua importància en el progrés social.

A gestionar les teues finances personals. A planificar un pressupost personal, que garantisca la importància de l’estalvi i a conèixer el risc de l’endeutament excessiu. A conèixer els teus drets com a consumidor i les teues obligacions. A ser responsable i crític amb les decisions de despesa que pugues prendre.

A aproximar-te al projectes d’emprenedoria social relacionats amb l’activitat econòmica i empresarial del teu entorn més pròxim. (Valor econòmic, valor social i valor mediambiental).

A introduir-te en el món empresarial i del treball. (Conèixer les nòmines, els contractes, els convenis col·lectius, factures i altres documents)

SABERS (Continguts):

Bloc 1: La emprenedoria com a oportunitat. La persona emprenedora i les eines per a emprendre.

Bloc 2: L’economia social i sostenible. Contribució dels projectes emprenedors al servei de l’economia social. Creació de valor compartit i responsabilitat social corporativa. El comerç just. Valoració de les obligacions fiscals i de l’economia submergida. Introducció al mercat de treball. Desigualtat de gènere en el món laboral. L’economia circular i la sostenibilitat. Cerca i observació d’emprenedoria social en la Comunitat Valenciana. Compromís social i sostenibilitat: els objectius de desenvolupament sostenible i l’Agenda 2030. Estratègies per a l’elaboració d’un projecte bàsic d’emprenedoria social i sostenible, amb impacte local.

Bloc 3: Finances personals i consum responsable. Els diners i els instruments de pagament. Pressupost personal: valoració responsable de les despeses en relació als ingressos. Importància de l’estalvi. El risc de l’endeutament. Eines de interpretació bàsica de documentació de les economies domèstiques: nòmina, factures i rebuts. Consum responsable. Dret dels consumidors, publicitat i promocions; sensibilitat davant els riscos del joc i les apostes.

Teatre (T.A.)

Taller d’Aprofundiment de Teatre

T’agrada el teatre i el cinema?

Somnies amb ser el o la protagonista d’un musical?

Vols rodar un anunci publicitari o prefereixes un videoclip?

Eres un gran monologista?

En l’assignatura d’Arts Escèniques i Dansa seràs l’autèntic protagonista perquè seràs tu qui durà a la pràctica els jocs de creativitat corporal i de la veu, les improvisacions dramàtiques i coreogràfiques, el procés de posada en escena i de creació de vestuari, maquillatge i decorats.

En companyia dels teus companys i companyes, progressaràs en les teues capacitats expressives, en la teua creativitat i en la teua sensibilització artística i esperit crític i aniràs descobrint com l’art dramàtic i la dansa engloben i serveixen de vehicle a altres expressions artístiques com la música, la pintura, la literatura, el cinema…

Els objectius de l’assignatura són:

a. Adquirir un coneixement bàsic de les arts escèniques.

b. Promoure el treball en grup mitjançant activitats d’expressivitat i comunicació.

c. Participar de forma activa en el disseny, realització i representació de tot tipus d’espectacles escènics, asumint diferents rols i responsabilitats.

 

Et proposem començar en 2n o 3r per a poder tindre continuïtat en 4t d’ESO.

On pots trobar més información? Preguntant al teus professors Toni Torres (Departament de Música) i Josep Lluis Roig (Departament de Valencià)

Creem i construïm en Tecnologia (T.A.)
En esta optativa, dissenyaràs i construiràs projectes amb components mecànics i/o elèctrics, emprant els materials propis del taller de tecnologia, com la fusta, metall, cartró, etc.
Matemàtiques TIC (T.A.)

T’agraden les noves tecnologies?

  • Si t’agraden les noves tecnologies i eres un alumne que també li agraden les matemàtiques, en aquesta assignatura podràs perfeccionar, millorar i aprofundir els coneixements impartits en les classes de matemàtiques.

  • Si t’agraden les noves tecnologies i eres un alumne que no va molt bé en l’assignatura de matemàtiques, en aquesta assignatura podràs millorar i reforçar els coneixements que s’estan impartint en les classes de matemàtiques i que no se t’han quedat del tot ben clars

Per tant aquesta assignatura va dirigida a TOT l’alumnat d’ESO, el treball serà pràcticament a classe i majoritàriament en ordinadors o tauletes.

La seua avaluació serà continua, qualificant les tasques fetes a classe.

Aprendreu recursos que vos ajudaran a entendre millor tot el que aneu estudiant a classe, entre altres el GEOGEBRA i vos permetrà millorar el rendiment acadèmic.

També tindreu la formació d’una manera raonada, de les diferents estratègies per un bon ús de la calculadora.

Jocs de lògica (T.A.)

Esta optativa està pensada per l’alumnat d’ESO que té interès en conèixer jocs de lògica amb els quals aprendrà a raonar i buscar estratègies per analitzar-los.

També per a conéixer el joc dels escacs, un joc mil·lenari que ha estat definit alhora com a joc, esport, ciència i art. Ens servirà per a saber prendre decisions, per a acostumar-se a preveure les conseqüències abans de fer els actes, per a despertar la imaginació i per a educar la voluntat.

L’assignatura tindrà dues parts, per una part aprendre els jocs i d’altra banda dissenyar i construir els seus propis jocs, aplicant tot allò que s’ha anat veient durant el curs, per després exposar els treballs a la resta de companys i a tot l’institut.

Continguts:

• Planificació i disseny dels jocs.

• Construcció dels jocs, amb materials d’ús tècnic com ara la fusta, el plàstic, els metalls … així com materials reciclats d’ús quotidià.

• Escacs:

◦ Nocions bàsiques (Tauler, peces, moviments, escac, escac-mat, jugades especials).

◦ Obertures.

◦ Mig joc.

◦ Finals de partida.

• Altres jocs: Tres en ratlla, quatre en ratlla, construïm poliedres, salt de la granota, sudokus i kakuros, torres de Hanoi, pentominós, dames, dominó, miniarc, tangram i d’altres que tu tindràs interés en construir.

Comunicació i intel·ligència emocional (T.A.)