INFORMACIÓ SOBRE EL CENTRE SOCIOCULTURAL AMB BIBLIOTECA MALVA-ROSA

-Des de fa molts anys hem vingut reivindicant esta dotació per al nostre barri, tant des de l’Associació veïnal com des de la Coordinadora d’Educació i així ho hem expressat en les diverses accions realitzades; l’última, una recollida de cartes escrites pels alumnes i alumnes dels centres educatius del barri que es van presentar a l’Ajuntament el mes de desembre passat -23.

1. Fruit de les nostres mobilitzacions, aconseguim de l’anterior govern municipal el compromís de la seua construcció en el solar situat entre el principi de l’Avinguda de la Malva-rosa i Pare Antón Martín (pròxim a la Avd. dels Tarongers).
  2. Per a això, es va realitzar una modificació puntual definitiva del Pla General d’Ordenació Urbana de València que va ser aprovada en la Comissió de Desenvolupament Urbà de 15-11-2021. La parcel·la de 2.945’55 m² queda distribuïda de la següent manera:
    -1.225 m² per a ús residencial comunitari i terciari (residencia estudiants+hotel).
    -1018’70 m² de zona verda (carrer per als vianants) que urbanitzarà l’empresa de l’hotel.
    -701’69 per a dotació pública (centre sociocultural).
  3. Entre febrer-març de 2023 diverses entitats del barri vam ser convocades per l’Ajuntament per a realitzar un taller participant en el disseny del que havia de ser el Centre Cívic, es van realitzar entrevistes individuals i tallers.
  • Es planteja un edifici de 5 altures (planta baixa+4 altures, que suposa una edificabilitat màxima de 3.506’70 m².
  • van participar: Coordinadora educació, grup de dones de la malva, C.M. persones majors, societat musical poblats marítims, Associació veïnal, centre municipal de la joventut.
  • conclusions. Les propostes d’ús per ordre de major a menor van ser: biblioteca amb sala d’estudis, lectura, premsa, infantil, ludoteca, ordinadors, etc; sala d’actes-auditori polivalent, sales d’exposicions; sales d’usos múltiples (tallers) i sales d’assaig (grups de
    música, teatre, etc.; sales de reunió per a entitats del barri (Associacions i entitats); espais per a joves, etc. En relació a l’edifici, que siga acte-sostenible, lluminós, autogestionat, amb zones verdes, etc.
  1. Se’ns va dir que en els pressupostos de 2023 hi havia una partida destinada a l’elaboració del disseny constructiu. D’altra banda, hem vist que les obres de l’hotel ja han sigut iniciades.
    Segons la informació recaptada, una vegada finalitzades les obres de l’hotel-residencia, es procedirà a la cessió del sòl per al centre sociocultural amb biblioteca, però pensem que aixòno és impediment per a realitzar el projecte constructiu, màximament quan hi havia uns diners assignats.
    València a 7 de gener de 2023.