AMB ELS ERRES MAI ERRES

Activitat PIIE. Realització de tallers en CEACV Sagunt

Coincidint amb la Setmana Europea de Prevenció de Residus, que es va celebrar del 18 al 26 de novembre de 2023, l’alumnat de 3°ESO i 1° ESO, que cursa les matèries de Biologia i Geologia, acompanyats per les professores: Maribel León, Amparo Lis, Mayte Mendoza i Silvia García, han participat en una activitat, que té com a objectius:

1. Conéixer la problemàtica dels residus i com l’alumnat pot contribuir a previndre’ls.
  2. Aconseguir la reducció gradual de les quantitats ingents de residus que es produïxen en les llars.
  3. Mostrar la gran generació de residus que produïm actualment i els problemes ambientals que això genera.
  4. Ensenyar hàbits i comportaments que impliquen una producció menor de residus a través d’un millor ús i consum dels recursos de què disposem.
  5. Promoure comportaments i actituds responsables que impliquen reduir la producció de residus i que siguen més
    sostenibles.
  6. Implicar l’alumnat perquè transmeten estos comportaments a altres persones amb les quals puguen estar en contacte.
  7. Fomentar hàbits de consum responsable, la reutilització i la separació de residus.

En primer lloc, l’alumnat ha pogut observar a través de diversos vídeos, el model actual de consum, com en les nostres llars es produïxen una gran quantitat de residus i estem envoltats de multitud d’elements que consumim, però poques vegades es plantegen d’on venen els productes o on pararan quan ja no són útils.

: “AMB ELS ERRES MAI ERRES”

Per això, amb la finalitat de millorar la consciència ecològica, reduir el consum i crear una llar sostenible, l’alumnat posteriorment ha realitzat diverses activitats, com són:

“El Laboratori dels Residus”: Investigació sobre la problemàtica ambiental relacionada amb la gestió de residus.

“El Joc dels Residus”: Reforç del concepte de reciclatge i anàlisi dels residus depositats en diferents contenidors.

“Els Contenidors de Fem”: Trencaclosques sobre residus i contenidors adequats, ensenyant la regla de les “R” (reduir, reutilitzar, reciclar, reparar, etc.).

“Quiquiriquí”: Recol·lecció de residus orgànics dels desdejunis dels visitants i alimentació de gallines en l’hort del CEACV, destacant la seua importància en la transformació de la matèria orgànica en abonament.

“En el CEACV, Residus Zero”: Campanya educativa per a reduir els residus generats en els esmorzars escolars i evitar el desaprofitament d’aliments.

Amb estes activitats es pretén conscienciar sobre l’enorme quantitat de residus que generem i els problemes ambientals associats, ensenyar hàbits i comportaments que promoguen una producció reduïda de residus mitjançant un ús més eficient dels recursos disponibles, promoure el consum responsable, la reutilització i la separació de residus. A més de generar comportaments i actituds responsables perquè l’alumnat puga transmetre als seus contactes.