CICLE FORMATIU D’ACTIVITATS COMERCIALS – (GRAU MITJÀ)

Per què estudiar un CFGM d’Activitats Comercials?

El cicle formatiu de grau mitjà d’Activitats Comercials en l’actualitat amb àmplies oportunitats laborals ja que les competències professionals que s’adquireixen permeten accedir a un gran nombre de llocs de treball molt sol·licitats per les empreses.

Al llarg del Cicle Formatiu adquiriràs coneixements generals i específics sobre com gestionar un comerç (online i offline), l’animació del punt de venda, com ser un bon professional de les vendes, com organitzar un magatzem, així com d’informàtica aplicada al comerç i l’oficina.

Aquesta professió està en constant actualització i sempre va de la mà de les últimes eines, tecnologies i tendències, per la qual cosa sempre tindràs l’oportunitat de continuar creixent com a professional, al mateix temps que desenvolupes la teua creativitat i pensament crític.

Modalitat Semipresencial

En semipresencial, els alumnes es matriculen per mòduls. Els ensenyaments semipresencials es fonamenten en l’autoaprenentatge, guiat i assessorat per el professor de cada mòdul. En aquesta modalitat d’ensenyament té una gran importància metodològica l’ús de les diferents tecnologies de la informació i de la comunicació, dels diferents recursos que proporciona Internet, així com de la utilització de materials didàctics específics per a l’autoaprenentatge.

La Conselleria d’Educació disposa de la plataforma Aules, basada en Moodle. El portal serà la via principal de comunicació entre alumnes i professors. Al portal, el professor posarà a disposició de l’alumne materials, activitats, exercicis, etc., així com fòrums, correu electrònic i missatgeria instantània per facilitar la comunicació.

La Formació Professional, en la modalitat semipresencial, inclourà activitats d’autoaprenentatge de l’alumnat i activitats presencials de formació en el centre docent (tutories col·lectives). A més, es garanteix l’atenció tutorial de l’alumnat a través de l’equip educatiu que imparteix aquests ensenyaments.

Quina duració té?

El Cicle Formatiu de Grau Mitjà d’Activitats Comercials té una duració de 2 cursos acadèmics (2000 hores) en horari de matí.

Formació Professional Dual (420h): possibilitat d’alternar la formació presencial amb la formació en el lloc de treball durant els dos anys d’estudi amb una beca d’FP Dual.

Les pràctiques formatives a les empreses (FCT) tindran una duració de 380 hores en el tercer trimestre del segon any.

Quin és el Perfil recomanat?

• Interés pel món del comerç i els negocis, tant online com offline
  • Habilitats comunicatives i tracte amb clients
  • Capacitat d’organització
  • Treball en equip

Algunes d’aquestes característiques són més innates al teu perfil,  i altres les aniràs adquirint i desenvolupant al llarg del curs.

Quin és el Perfil recomanat?

• Interés pel món del comerç i els negocis, tant online com offline
  • Habilitats comunicatives i tracte amb clients
  • Capacitat d’organització
  • Treball en equip

Titulació Oficial que obtindras

Títol Oficial Tècnic en Activitats Comercials

L’alumnat que obtinga la titulació podrà accedir als estudis de Batxillerat, o continuar altres estudis de Formació Professional.

A través del Títol Oficial de Tècnic en Activitats Comercials que ofereix l‘IES Honori Garcia estaràs capacitat per a desenvolupar i gestionar les polítiques de màrqueting d’una empresa de qualsevol sector productiu, principalment del sector del comerç i màrqueting públic i privat.

A més, realizaràs  funcions de planificació, organització i gestió d’activitats de compravenda de productes i serveis, així com de disseny, implantació i gestió d’espais comercials.

Què s’estudia en cada curs?

QUINES OCUPACIONS POTS EXERCIR?

Eixides Professionals

En empreses de qualsevol sector productiu, exercint funcions de venda online i offline de productes o serveis, mitjançant diferents canals de comercialització, així com realitzant activitats d’organització i gestió del propi comerç o d’altres establiments i departaments comercials.

Caixer/a o reponedor/a. Comerciant de tenda. Venda a distància (comerç electrònic). Administrador de continguts online. Tècnic d’informació/atenció al client en empreses. Informació/atenció al client. Representant comercial. Responsable de recepció i expedició de mercaderies.  Tècnic en logística de magatzems.  Altres

COM S’ACCEDIX

• Graduat en ESO