Centro Digital Colaborativo

IDENTITAT DIGITAL

1.- QUÈ ÉS LA NOVA IDENTITAT DIGITAL?

2.- COM OBTENIR LA IDENTITAT DIGITAL?

3.- COM ACCEDIR A LES EINES EN LÍNIA?

4.- QUÈ PODEM FER AMB LA IDENTITAT DIGITAL?

1.- QUE ÉS LA NOVA IDENTITAT DIGITAL?

L’IES GRANVIA ha estat escollit per fer el pilotatge del macroprojecte Centre Digital Col·laboratiu (CDC) de la Conselleria d’Educació.

Aquest projecte consisteix, pel que respecta a l’alumnant, en la creació d’un compte de correu electrònic corporatiu amb el format @alu.edu.gva.es, anomenat Identitat Digital, el qual els permetrà:

• Disposar d’un compte de correu electrònic únic al llarg de tota la seua escolarització.
  • Millorar la comunicació amb tota comunitat educativa.
  • Utilitzar les eines MSOffice365 en línia per a crear documentació, fer videoconferències i col·laboracions entre els membres de la comunitat educativa.
  • Disposar de millor capacitat d’emmagatzematge: 1TB en núvol i 50GB en el correu electrònic.
  • Accedir de manera unificada a les plataformes educatives que gestiona la Generalitat Valenciana.

A més, en la redacció i firma del conveni amb l’empresa proveïdora, s’ha garantit el compliment amb la normativa europea de protecció de dades.

L’alumnat del centre de l’IES GRANVIA ja té activada aquesta Identitat Digital.

2.- COM OBTENIR LA IDENTITAT DIGITAL

Per accedir a les credencials hem de fer els següents passos:

1. Accedir a WebFamilia 2

2. Polsar damunt del nom de l’alumne

3. Obtenir la Identitat Digital

3.- COM ACCEDIR A LES EINES EN LÍNIA

Per comprovar el funcionament de la Identitat Digitalcal accedir a l’adreça https://www.office.com i obrir sessió amb les credencials que apareixen en la seua WebFamília al requadre roig de la imatge 3 anterior. És a dir: amb l’adreça electrònica acabada en @alu.edu.gva.es i la Contrasenya inicial.

1. Accedir www.office.com

2. Introduieix la teua adreça electrònica @alu.gva.edu.es

3. Introdueix la contrasenya de la teua Identitat Digital

4.- QUÈ PODEM FER AMB LA IDENTITAT DIGITAL?

Aquesta adreça electrónica ens valdrà com identificació en totes les plataformes que gestiona la Conselleria dins de l’àmbit docent. A més, també permetrà accedir a les eines i serveis en línia de la plataforma de l’empresa proveïdora:

• Correu electrònic: Outlook
  • Espai en el núvol: OneDrive
  • Eines ofimàtiques: Word, Excel, PowerPoint
  • Comunicació i col·laboració: Teams
  • Altres més de caràcter docent.

Recordem que l’accés a totes estes eines és únicament online: no donen cap dret a cap llicència d’instal·lacions dels productes en els ordinadors personals.

Dins del procés d’integració de la Identitat Digital pròximament Conselleria actualitzarà els perfils d’usuari de la plataforma educativa Aules amb la corresponent Identitat Digital de cada alumne, i no es podrà canviar. D’esta manera les comunicacions i l’accés a la plataforma es faran usant l’adreça electrónica de la Identitat Digital.

Per implantar aquest projecte al centre, demanem la col·laboració de les famílies. En cas que tingueu dubtes podeu posar-se en contacte amb el tutor o la tutora del respectiu grup que vos podrà ajudar com sempre.

Gràcies per la vostra col·laboració.FacebookTwitter