Recentment, una orientadora del centre ha participat en un curs Erasmus a Atenes, centrat en l’educació inclusiva amb especial atenció a l’alumnat amb Trastorn de l’Espectre Autista (TEA) i Trastorn per Dèficit d’Atenció i Hiperactivitat (TDAH).
Durant el curs, s’han abordat en profunditat les característiques, necessitats i fortaleses d’estos estudiants, així com estratègies didàctiques eficaces per a afavorir la seua inclusió i participació activa a l’aula. La formació ha combinat continguts teòrics amb ferramentes pràctiques que permeten aplicar els principis de l’educació inclusiva en contextos reals.
El programa ha inclòs sessions formatives, dinàmiques de grup i intercanvis d’experiències amb professionals de diferents països europeus, fomentant l’aprenentatge col·laboratiu i l’enriquiment mutu. Així mateix, s’ha treballat en el desenrotllament i aplicació de tècniques específiques per a secundar tant l’aprenentatge com la gestió emocional de l’alumnat amb TEA i TDAH.
Un altre aspecte destacat ha sigut l’enfortiment d’habilitats socials i comunicatives, fonamentals per a millorar la interacció amb l’alumnat i la col·laboració entre docents. La formació en anglés ha contribuït, a més, al desenrotllament de competències lingüístiques en un context educatiu internacional.
Esta experiència ha resultat molt enriquidora a nivell professional, ja que ha permés ampliar la perspectiva sobre la inclusió educativa, reforçar el compromís amb una ensenyança equitativa i millorar la capacitat de resposta davant la diversitat de l’alumnat.
Verónica Valera Ortín
