L’IES Francesc Gil és un centre amb l’Acreditació Erasmus+ 2021-2027 per a Ensenyança Secundària i Formació Professional.

Per tant, durant aquest període, tots els cursos escolars es realitzaran mobilitats a Europa i rebrem professors/es i alumnat europeu al nostre centre per tal de desenvolupar objectius relacionats amb: l’activitat física i la salut, aprenentatge de noves metodologies, inclusió i valors socio-culturals, digitalització del centre, multilingüisme i consciència europea.

Les mobilitats que es realitzaran seran:

Cursos de formació: el professorat anirà a una ciutat europea a realitzar un curs relacionat amb els objectius del projecte.

Jobshadowing: el professorat anirà a un centre europeu a realitzar un període d’observació de les classes i conèixer el sistema educatiu.

Mobilitat d’estudiants: l’alumnat junt amb el professorat realitzaran una estància formativa en un centre europeu (generalment una setmana) en un centre europeu on l’alumnat conviurà amb les famílies. La mobilitat serà recíproca, ja que el professorat i alumnat del centre europeu serà rebut al nostre centre.

Pràctiques: l’alumnat d’FPBàsica i Cicles (superior i mitjà) realitza part de la seua formació professional en empreses en una empresa d’una ciutat europea. També rebem alumnat d’altre país a les empreses locals.

A més de l’Acreditació Erasmus+ 2021-2027, l’IES també forma part d’un Consorci de centres d’FP, on es realitzen cursos de formació i jobshadowings per al professorat de formació professional.