Projecte ecocentre

L’objectiu del projecte ecocentre és treballar valors de sostenibilitat en l’alumnat, així com adquirir una major conscienciació de respecte i cura de l’entorn. A més, es pretén consolidar els hàbits i rutines que els alumnes han adquirit des de primària donant-li una continuïtat al llarg de l’educació secundària.
Per tot això, en aquest curs s’han implementat dos de les actuacions que, entre altres, s’inclouen en aquest projecte: d’una banda, la separació selectiva de residus i per un altre el concurs ecoaula.

En la primera d’elles busquem conscienciar a l’alumnat sobre la necessitat de reduir la quantitat de residus, entre ells el paper d’alumini. I en cas de generar-los, fer una separació selectiva dels mateixos per a la seua posterior reutilització i en últim terme el seu reciclatge. Per a aconseguir una major conscienciació, és important que l’alumnat participe activament en el procés de separació d’aquests. És per això, que els alumnes són els encarregats de gestionar els seus propis residus de plàstic i paper.

La segona mesura, va destinada a que els alumnes cuiden, respecten i mantinguen net i en ordre el seu lloc de treball, és a dir, l’aula. Per a això, se’ls ha proposat un concurs en el qual setmanalment se’ls avalua diferents aspectes de la classe com la cura del mobiliari, la neteja, l’ordre, iniciatives de sostenibilitat, etc. Tant a final de cada trimestre, com a final de curs, la classe guanyadora rep una recompensa pel seu treball i esforç.

TALLERS DE SOSTENIBILITAT

Durant el curs 2023-24 continuem amb el projecte ecocentre. A més de totes les activitats previstes com la separació selectiva de residus o el concurs ecoaula, el mes de novembre s’han realitzat diversos tallers de sostenibilitat destinats a tots els grups d’ESO, PDC i CFGB.

Més informació en el següent enllaç.

GUANYADORS DEL 1er TRIMESTRE DEL CONCURS ECOAULA

El grup de 1r ESO C ha sigut el guanyador del primer trimestre del concurs ecoaula.

L’ordre en les taules i les cadires de l’aula, la neteja del sòl, la seua participació en el reciclatge de les papereres i la decoració de l’aula són les que els han atorgat el premi que ha sigut un esmorzar per a tota la classe, juntament amb la comissió d´ecoaula, en la cafeteria de l’institut.

Este esmorzar ha sigut elaborat i servit pel nostre alumnat de cicles formatius.

COLABORACIÓ FAMILIES EN EL PROJECTE ECOCENTRE

Estimades famílies,

Amb el vídeo que us hem compartit ens agradaria donar a conéixer els diferents punts que s’estan treballant en el projecte ecocentre així com els futurs reptes i propòsits per als següents trimestres.

Este projecte es va iniciar fa un any amb la finalitat de fer el nostre centre cada vegada més sostenible treballant amb l’alumnat valors de sostenibilitat i incrementant en ells una major conscienciació de respecte i cura de l’entorn. D’altra banda, també preteníem consolidar els hàbits i rutines que els alumnes havien adquirit des de primària donant-li una continuïtat al llarg de l’educació secundària.

És per això, que l’any passat vam començar prenent mesures com la separació selectiva dels residus que es generen diàriament tant a l’aula com al pati i la cura, neteja i respecte del mobiliari de l’aula que es valora a través del CONCURS ECOAULA.

Enguany hem iniciat el repte de “RESIDU ZERO”, en el qual es pretén que l’alumnat reduïsca al màxim la quantitat de residus generats diàriament, així com el repte del “ESMORZAR SALUDABLE” que els motive a portar les millors alternatives de menjar durant els esbarjos. També els animem a participar en les activitats de Patis actius que comencen aquest trimestre i que fomenten l’activitat física i adquisició de bons hàbits del nostre alumnat.

Per tot això, demanem la col·laboració de les famílies, demanant que l’alumnat utilitze embolcalls reutilitzables i en la mesura que siga possible, deixen d’utilitzar paper d’alumini, film o bosses de plàstic. Així mateix, continuar fomentant la utilització de les botelles d’aigua reutilitzables i intentar el reemplaçament dels sucs ensucrats per fruita natural.

Considerem que la vostra col·laboració és fonamental perquè el treball dels nostres alumnes/as siga més efectiu, ja que si des de casa es fomenten els valors i actituds que es treballen en el centre, com tots treballem en una mateixa direcció, podrem arribar a obtindre resultats més satisfactoris.

Gràcies per endavant per la vostra col·laboració.

Salutacions.

Comissió Projecte ecocentre

GUANYADORS CONCURS ECOAULA 2n TRIMESTRE

Ja tenim els guanyadors del segon trimestre del concurs ecoaula.

Esta vegada el grup que ha aconseguit tindre l’aula més neta i ordenada, cuidant el material i seleccionant correctament els residus ha sigut 2n ESO B.

Com a premi, han gaudit d’un xocolate en la cafeteria del centre.

PROJECTE ECOCENTRE 2n TRIMESTRE

En el següent vídeo es pot apreciar tot el treball realitzat en el projecte ecocentre durant el 2n trimestre de curs.

Renovació de papereres, separació selectiva de residus a l’aula i al pati, posada en marxa de les compostadores i tot l’aconseguit durant este trimestre pot observar-se en el vídeo. També per a finalitzar algunes propostes de millora.

Un vídeo motivador per a continuar treballant en la sostenibilitat del centre.