Orientació Educativa

L’orientació educativa és una eina per a la millora de l’atenció de l’alumnat. Els objectius o funcions principals de la orientació educativa son:

• Vetlar pel compliment dels objectius de l’alumnat.
  • Conèixer en profunditat a cada alumne/a: les seues capacitats, interessos, aspiracions i motivacions. D’aquesta manera, és més fàcil guiar-los cap a l’opció educativa i professional que millor s’adapta a les seues preferències.
  • Ajudar els alumnes/as a millorar el seu rendiment acadèmic i adaptació al mig educatiu.
  • Assessorar alumnes/as, famílies i professionals educatius per a promoure el desenvolupament personal i acadèmic dels/les estudiants en les diferents etapes. És essencial integrar a totes les parts implicades (professors, famílies, alumnes/as i centres) per a millorar el procés d’orientació.
  • Posar a la disposició de l’alumne/a guies d’orientació vocacional que l’ajuden a decidir el seu itinerari formatiu i professional, sobre la base dels seus propis interessos.
  • Identificar als alumnes/as que requereixen suport en el seu aprenentatge i dissenyar un programa d’intervenció personalitzat. És primordial que l’orientador sàpia detectar les dificultats personals i educatives que influeixen en el seu aprenentatge per a dissenyar els plans de prevenció o d’intervenció adequats.
  • Treballar la orientació educativa amb altres centres per a crear coneixement compartit.
  • Col·laborar en el desenvolupament de la innovació i investigació acadèmica.