ACTIVITATS
Quantificació
de metres d’entrepans i kg de plàstic
Després de la separació selectiva de residus al pati, se seleccionen tots els entrepans i trossos d’entrepans que els alumnes/as rebutgen a les escombraries per a quantificar-los.
A més, es pesen tots els plàstics que s’han arreplegat al pati. Amb tot això es pretén que els alumnes/as, a través de muntatges audiovisuals i gràfics, prenguen consciència de la quantitat de menjar que es tira i de la quantitat de quilos de plàstics que es rebutgen diària, mensual i trimestralment.
PRIMER TRIMESTRE
SEGON TRIMESTRE
TERCER TRIMESTRE
Recicla amb els 5 sentits
El projecte “Recicla amb els 5 sentits” anava a vindre a l’IES Enguera per a la realització de tallers d’educació ambiental. La data per a la realització dels tallers era l’11 i 12 de novembre. El dia 11 de novembre realitzava l’alumnat de 1r ESO el taller L’éscape-room dels residus. El 12 de novembre l’alumnat de 2,3 i 4t de l’ESO i l’alumnat del Cicle Professional de Formació Bàsica realitzaven el taller Dissecció d’una bossa d’escombraries i La baralla del reciclatge, respectivament. A causa dels problemes ocasionats per la DANA els tallers es van cancel·lar.
Com portem ja un parell d’anys comptant amb ells per a la realització de tallers i així augmentar la conscienciació del nostre alumnat en temes relacionats amb la sostenibilitat compartirem imatges dels tallers realitzats durant el curs 2023/24.



Taller de Nadal
L’alumnat de 1r ESO va realitzar un taller de decoració de tests i sembra de diferents espècies vegetals com a cabell d’àngel, carabasseta, pi i tomaques. Per a això, en primer lloc, l’alumnat va personalitzar el seu test amb motius nadalencs. Posteriorment, es va procedir a la sembra de les llavors. L’alumnat es va emportar els tests a casa. Finalment, l’alumnat portarà al centre les plàntules germinades i estes es trasplantaran en l’hort ecològic.



Concurs logo Ecocentro
Al llarg del segon trimestre del curs 2024/2025, s’ha proposat un concurs per al disseny del logo del projecte Ecocentro IES Enguera.
Per a la difusió del concurs s’ha elaborat cartelleria, concretament una infografia i un document escrit, en la qual es detallen les bases del concurs i el premi.

Xarrada
Observatori del Canvi Climàtic
En este curs 2024/2025 “ l’observatori del canvi climàtic ” ha realitzat en la 2a avaluació una exposició en línia per als alumnes de 4t d’ESO. Este organisme és el centre educatiu de València que s’encarrega de formar, conscienciar i sensibilitzar als ciutadans enfront del canvi climàtic.
L’objectiu principal d’esta xarrada és que els alumnes coneguen les causes i conseqüències del canvi climàtic i les solucions que hi ha per a combatre-les.


Pràctiques sostenibles
Els alumnes de 1r ESO, acompanyats pel seu tutor Toni Gómez, van arreplegar les garrofes que hi havia en la garrofera situada en la zona de l’hort. Seguidament, les van portar a la cooperativa agrícola d’Enguera i amb el benefici obtingut, es va comprar material fungible com a terra i tests. A continuació, es van sembrar pinyons i són els alumnes al costat del seu tutor, els que periòdicament controlen i reguen les llavors sembrades a l’espera que germinen i isquen els pins. Finalment, quan els pins aconseguisquen una grandària adequada es buscarà una zona per a trasplantar-los.


Guanyadora concurs logo Projecte Ecocentro
El mes de març es va realitzar la selecció dels logos realitzats per l’alumnat del centre. El tribunal del concurs estava format pels membres de la Comissió Ecocentro i el professorat del Departament de Dibuix. El tribunal va ser l’encarregat de seleccionar el logo guanyador entre una vintena de propostes.
El logo guanyador va ser el de Yvayla Valentinova, alumna de 1r de Batxillerat. Aquest logo serà el que s’utilitzarà en tota la documentació del projecte, així com per a serigrafiar els nous contenidors del centre.
L’alumna guanyadora va poder gaudir al costat de tres amigues d’un esmorzar en el buffet educatiu del centre com a premi al seu esforç i dedicació.



Contenidors
Amb la subvenció concedida per Conselleria pel PIIE la comissió de Eecocentro ha comprat contenidors i papereres per a totes les aules, departaments i zones comunes del centre.
Tots els contenidors i papereres encarregades han arribat al centre al llarg del mes d’abril, i totes elles estan serigrafiades amb el logo Ecocentro.
Al llarg del mes de maig s’instal·laran en totes les aules, departaments i zones comunes com el pati, hall, sala d’usos múltiples, etc.



Recol·lecció de les hortalisses de l´hort
Després de mesos de treball en el llaurat i cura en l’hort, els alumnes han arreplegat les hortalisses cultivades, i en alguna ocasió els productes recol·lectats s’han cuinat en els mòduls de cuina.







Este PIIE ha rebut una assignació econòmica por part de la Conselleria competent en matèria d’educació de la Generalitat. Tot el que s’ha publicat en esta pàgina es fa sota una llicència Creative Commons Reconeixement-CompartirIgual 4.0 Internacional. Cas de publicació del projecte o dels recursos educatius generats, així com la de possibles obres derivades, s’ha de fer sota la mateixa llicència, indicar si s’ha fet alguna modificació i enllaçar esta pàgina com a referència del projecte original i de la seua autoria.
