BIBLIOTECA

La biblioteca de l’IES Enguera va iniciar la seua renovació en el curs 2022-2023 quan es va crear la Comissió de Biblioteca. Este grup està format per un conjunt de professors i professores de diferents departaments que col·labora en diverses tasques relacionades amb les necessitats de la biblioteca.

El treball de renovació va suposar una planificació d’actuacions que van durar dos cursos complets. Destaquem:

• Revisió del catàleg de llibres i la seua selecció per part de la comissió i de tots els departaments del centre, realitzant un expurgue important.
  • Planificació de la biblioteca com un lloc versàtil i dinàmic. Per a això, es van reorganitzar els espais, diferenciant quatre zones: una d’estudi o lectura on el silenci havia de ser absolut, una altra de treballs, una altra digital i, finalment, a l’entrada, una zona més dinàmica i de jocs com els escacs.
  • Adquisició de nou mobiliari, ordinadors i fons bibliogràfics per a la biblioteca, gràcies a la participació en diferents subvencions.
  • Des del curs 2023-24 la biblioteca comença a formar part de la xarxa Biblioedu, la xarxa valenciana de biblioteques escolars en línia. La comissió comença a catalogar els fons bibliogràfics el que permet que l’alumnat puga consultar esta base de dades.
  • El curs 2023-24 també es va inaugurar la renovada biblioteca de l’institut amb el nom del nostre antic company Vicente Manuel Sanz.
  • Des de llavors, la biblioteca s’ha utilitzat per a diferents accions com a activitats de foment de la lectura i l’escriptura, exposicions temàtiques i commemoratives, concursos literaris…
  • El curs 2024-25 comença el préstec de llibres i es contínua amb la renovació dels fons bibliogràfics, especialment amb novel·la juvenil.

La biblioteca obri tots els dies en el temps d’esbarjo, de 10.45 a 11.15 h, i l’alumnat pot estudiar, fer treballs, llegir, fer un préstec o jugar als escacs.

La biblioteca escolar, segons assenyala la UNESCO, és un component essencial de qualsevol estratègia a llarg termini per a l’alfabetització, educació, provisió d’informació i el desenrotllament econòmic, social i cultural.