RECOMANEM

Setmana del 30 de Octubre la biblio recomana

La saga de El Joven Poe arriba a la biblio! Quina millor setmana que la de Tots Sants per llegir històries de misteri?

Setmana del 6 de Novembre la biblio recomana

María Pérez Lacruz, coneguda com a María la Javelina, va ser l’última dona assassinada del franquisme a la Comunitat Valenciana

Setmana del 13 de Novembre la biblio recomana

Duerme Pueblo, de Núria Tamarit i Júlia Vicente

Setmana del 27 de Novembre la biblio recomana

L’Odissea, d’Homer. Adaptació en prosa del poema clàssic feta per Jesús Cortés, excel·leix del seu llenguatge pla i entenedor, i posa a l’abast dels joves una de les obres fonamentals de l’èpica grega

Setmana del 11 de Decembre la biblio recomana

Així és la vida

Per Nadals la biblio recomana

Passa per la biblio i comprova l’oferta Nadalenca

La biblio recomana lectures per reflexionar la pau des de qualsevol prisma
La biblio recomana una lectura per celebrar el dia de la dona i la xiqueta científica
La biblio recomana lectures per celebrar el dia dels enamorats
La biblio recomana: dia de les llengües maternes. Paraules en perill d’extinció

EL PRÉSTEC

Volem que la biblioteca siga un espai dinàmic. Un espai on es fomente la lectura, però també la competència informacional i la recerca. Pretenem que siga un lloc de referència i ajuda per a tots els membres de la comunitat educativa.

• S’atendrà de dilluns a divendres durant el pati.
  • Recordeu que el préstec és per 15 dies i una renovació. Si necessiteu perllongar el temps, acudireu a la biblioteca per renovar el període.

NORMES D’ÚS

PLA LECTOR

• La biblioteca ha de ser un lloc per facilitar l’estudi i la reflexió de tots els qui hi accedisquen. Es fomentarà un ambient de silenci i de respecte a la tasca de tots els presents.
  • Està totalment prohibit menjar i beure a la biblioteca.
  • Com a la resta de l’Institut, hem de tenir apagats els telèfons mòbils.
  • Els alumnes poden agafar els llibres dels prestatges per a la seua consulta, però, una vegada consultats, els han de tornar a la persona encarregada de la biblioteca o bé deixar-los al carret.
  • Les taules han de quedar netes i sense papers, i les cadires endreçades.
  • Quan un alumne no respecte la normativa, serà expulsat.

Des de la Biblioteca es col·labora amb el Pla lector del Centre, oferint l’espai, material i assessorament en la seua coordinació.

Objectius:

• Millorar l’hàbit lector i el gust per la lectura.
  • Millorar el nivell de comprensió lectora.
  • Programar activitats d’animació a la lectura segons l’edat i el nivell.
  • Utilitzar la lectura com a font d’informació i entreteniment.
  • Promoure el funcionament de la Biblioteca com a espai d’aprenentatge i entreteniment.

PROFESSORAT RESPONSABLE

HORARI DE PRÉSTEC I CONSULTA

– Rebeca Alfonso

– May Costa

– Montse Morales

– Paco Albert

– Laura Vidal

– Jordi Renard

– M. José Soriano – Coordinadora

HORARI DE PRÉSTEC I CONSULTA

De dilluns a divendres d’11:00h a 11’30h

DESTAQUEM

ACTIVITATS I DINAMITZACIÓ

Dia del llibre 22-23

Lectura en veu alta d’un àlbum il·lustrat. Conversa literària

Amb els grups de 1r ESO hem celebrat el dia del llibre 2023 amb la lectura de l’àlbum il·lustrat “La cosa perduda” de Shaun Tan.

L’alumnat ha participat activament i s’han quedat amb ganes de llegir-he més!

Gràcies per la participació i Bones lectures!

Foment lector 21-22

La cuina heretada: gastroliteratura.

Durant el primer trimestre hem realitzat una activitat de foment lector anomenada “La cuina heretada” adreçada a 1r FPB de cuina. Ha estat un treball interdisciplinar entre l’àmbit lingüísticosocial i la biblioteca. Us deixem un tast del que ha estat l’activitat. Bon profit!

Taller doblatge. Activitat de dinamització 20-21

Ha estat un taller molt divertit i motivador, on els alumnes han participat activament i han practicat la llengua anglesa. Han conegut com utilitzar l’aplicació per a fer doblatge (Audacity) així com la dificultat de fer aquest tipus de treball.

DATES SIGNIFICATIVES