UNA PLATJA MÉS NATURAL

Renaturalització de la platja de El Puig per a la recuperació de corriol camanegre

El darrer 24 de març l'alumnat de 2n de FP Bàsica ha dut a terme una activitat de renaturalització d'una zona de la platja de El Puig per a la recuperació del corriol camanegre (Charadrius alexandrinus), una espècie emblemàtica utilitzada com a paraigua per a la conservació dels hàbitats litorals.

L’acció ha estat desenvolupada en col·laboració amb SEOBirdLife (Societat Espanyola d’Ornitologia) i ha comptat amb l’aprovació de l’Ajuntament del municipi.

Gràcies al treball dut a terme per l'alumnat i les professores acompanyants, s'ha recuperat un tram de platja, en el qual:

• S'han retirat un total de 609 kg de l'espècie invasora ungla de gat (Carpobrotus edulis), la qual competeix per l’espai amb la flora endèmica i amenaçada.
  • S'han protegit un total de 370 m perimetrals, una superficíe de 5.000 m2 mitjançant la col·locació de pals i cordes.
  • S'han col·locat cartells destinats a sensibilitzar i comunicar l’acció.

Equip Green2ECO