Dep. Filosofia

NOTÍCIES I NOVETATS

Jornada greco-llatina a Sagunt

Per PEDRO ALBERTO, LOPEZ NAVARRO | 4 d'abril de 2022 | Comentaris tancats a Jornada greco-llatina a Sagunt

El dilluns 4 d’abril l’alumnat de l’assignatura de Filosofia de 1r de Batxillerat i de l’optativa de Cultura Clàssica de 3r d’ESO ha pogut gaudir d’una magnífica jornada a Sagunt. Allí han participat en diversos tallers i jocs sobre la cultura greco-llatina del festival Ludi Saguntini, festival entre els organitzadors del qual està la nostra professora de Llatí i Grec, Ànima Brell. A continuació, han assistit a la representació de la tragèdia d’Eurípides Ifigenia en Áulide en el  Teatre Romà. Els mites del passat remot ens continuen interpel·lant i esglaiant.  Malgrat el vent i del fred poc primaveral ha sigut un matí molt profitós i divertida.

3r lloc en l’Olimpíada de Filosofia

Per PEDRO ALBERTO, LOPEZ NAVARRO | 4 d'abril de 2022 | Comentaris tancats a 3r lloc en l’Olimpíada de Filosofia

El dissabte 2 d’abril es va celebrar en la Universitat d’Alacant la final autonòmica de l’Olimpíada de Filosofia. Lluna Pérez, de 2n de Batxillerat A, va representar al Clot en el concurs de fotografia filosòfica. Encara que no va aconseguir passar a la fase nacional, va obtindre el tercer lloc d’entre huitanta fotografies enviades per alumnat de tota la comunitat. Va ser una jornada molt inspiradora que va demostrar que l’actitud i el nivell intel·lectual de gran part de l’alumnat valencià és admirable.En el Clot ens sentim molt orgullosos.

Olimpíada de filosofia

Per PEDRO ALBERTO, LOPEZ NAVARRO | 28 de març de 2022 | Comentaris tancats a Olimpíada de filosofia

El Clot ha participat un any més en l’Olimpíada de Filosofia que organitza la Universitat de València. Enguany el tema triat ha sigut el transhumanisme. El progrés de les noves tecnologies i les possibilitats que obrin en l’alteració i millora de l’ésser humà ens obrin nous interrogants ètics, polítics i antropològics. Fins a on estem disposats a arribar alterant la nostra naturalesa? Què entenem  exactament per naturalesa humana? Quines possibilitats i reptes se’ns presenten? Com planteja Ortega y Gasset, l’ésser humà és, des de l’inici dels temps, un centaure ontològic, un ésser híbrid entre naturalesa i tècnica.

L’alumna Sofía Santamaría de 4ºB va contribuir amb una redacció filosòfica i el seu company Sergio Medina, del mateix grup, amb una fotografia en el concurs de fotografia filosòfica. Per part seua, l’alumna Lluna Pérez, de 2ºBach A, ha sigut seleccionada per a la fase autonòmica del concurs de fotografia que se celebrarà el pròxim dia 2 d’abril a la Universitat d’Alacant. En aquest acte, competirà amb altres dues imatges seleccionades per a passar a la fase nacional.

En la seua fotografia, Lluna ens convida a pensar sobre la potencial millora de les nostres capacitats cognitives que podrà proporcionar la tecnologia, advertint sobre la dependència que d’ella pot generar-se.

Des del Clot celebrem la creativitat i excel·lència del nostre alumnat.

Visita a l’IVAM

Per PEDRO ALBERTO, LOPEZ NAVARRO | 20 de gener de 2022 | Comentaris tancats a Visita a l’IVAM

Amb l’alumnat de Valors Ètics de 3r i 4t d’ESO hem visitat al llarg d’aquestes setmanes l’Institut Valencià d’Art Modern (IVAM). Gràcies al nostre guia, Joaquín, hem conegut de prop l’estil del pintor Ignacio Pinazo, i d’una manera més lliure, hem pogut viure l’experiència de contemplar obres artístiques contemporànies que ens obliguen a obrir la nostra ment, alliberant els nostres sentits de tot prejudici. Amb aquesta visita tenim material suficient per a, ja a l’aula, reflexionar sobre l’art, la cultura i el valor i sentit de les activitats humanes que trenquen amb el principi d’utilitat.Sens dubte ha sigut una experiència diferent.

Dia mundial de la Filosofia

Per PEDRO ALBERTO, LOPEZ NAVARRO | 18 de novembre de 2021 | Comentaris tancats a Dia mundial de la Filosofia

La UNESCO ha fixat el tercer dijous del mes de novembre com a Dia Mundial de la Filosofia. Aquest any l’alumnat que cursa l’optativa de Filosofia de 4t d’ESO ha plantejat preguntes filosòfiques que ha deixat per tot el centre perquè professorat i alumnat hi topen i puguen reflexionar-hi. De vegades creiem tenir clares les coses, però si aprofundim en cadascuna de les nostres matèries i disciplines ens adonarem que hi ha molts interrogants per respondre i moltes idees per problematitzar. La Filosofia ens hi convida amb l’ajuda d’aquells que ho van fer en el passat per així construir les ments crítiques del futur.

Participació a la Olimpíada de Filosofia de la UV.

Per ANTONIO, SANTOS GIRONA | 7 de maig de 2021 | Comentaris tancats a Participació a la Olimpíada de Filosofia de la UV.

Felicitem als alumnes que han rebut diploma de la Unversitat de Valencia per participar en el concurs de Fotografia Filosòfica organitzat en coordinació amb l’Olimpíada de Filosofia de la UV.

Pablo Lorca Montalbán de 4t d’ESO C

Olga Rueda Saiz de 1r de Bach A

Alicia Romero Osuna 1º Bach B

Carmen Rodríguez Grimal de 1º Bach B

El tema d’enguany ha sigut el debat entre seguretat i llibertat. La compatibilitat de la llibertat de tothom o la dialèctica entre restriccions sanitàries i llibertats individuals han sobrevolat les propostes del nostre estudiantat.

Lectures estivals

Per PEDRO ALBERTO, LOPEZ NAVARRO | 3 de juliol de 2020 | Comentaris tancats a Lectures estivals

Iniciant-se en l’activisme mediambiental

Per PEDRO ALBERTO, LOPEZ NAVARRO | 3 de juliol de 2020 | Comentaris tancats a Iniciant-se en l’activisme mediambiental