GRUP DE CONVERSA

L'activitat «Grups de conversa» està inclòs en el projecte lingüístic del centre «Et volem viva!» i té com a objectiu principal millorar la competència oral de l'alumnat nouvingut en valencià i facilita així la integració lingüística i social al centre. Per aconseguir-ho, es crea a l'octubre una xarxa de parelles lingüístiques en què l'alumnat voluntari de 3r i 4t d'ESO ajuda els seus companys i companyes nouvinguts/des a practicar i utilitzar la llengua en un entorn informal i acollidor.

Cada dilluns, durant l'hora del pati, els participants es troben per conversar en valencià, seguint un pla de treball prèviament organitzat pel professorat del Departament de Valencià. Aquestes parelles lingüístiques es formen amb la finalitat d'enfortir les habilitats comunicatives tant de l'alumnat nouvingut com del voluntari, ja que tots dos es beneficien del reforç i la pràctica activa de la llengua. A més, l'alumnat voluntari veu reconegut el seu esforç amb una millora de la nota en l'assignatura de Valencià.

Com a recompensa final, l'alumnat que ha participat amb èxit en aquesta iniciativa tindrà l'oportunitat de fer de guies als seus companys/des nouvinguts/des, acompanyant-los en una visita per la ciutat de València. Això els permetrà compartir espais de convivència, descobrir la cultura local i celebrar els progressos aconseguits en un ambient distès i motivador.