CURS DE FORMACIÓ

DINS DEL PROJECTE

YOUNG PEOPLE IN EUROPE TODAY

Dins del projecte ERASMUS + KA121 que s'ha desenvolupat en l'IES COMARCAL durant el curs 2022-2023 Young people in Europe today, les professores Mª José Cob i Margot Méndez han viatjat a Split (Croàcia) per a realitzar un curs de formació, titulat “Special needs in Education”, que completa els objectius de l'acreditació.

En aquest curs, realitzat a la fi de juny, les professores han treballat competències relacionades amb la inclusió de l'alumnat amb diferents necessitats d'aprenentatge i han rebut ponències de diferents experts relacionades i centrades en:

• les diferències de l'alumnat dins de l'aula,
  • els reptes de la classe en el segle XXI,
  • el cicle del bullying, i
  • com generar un bon ambient a l'aula amb l'objectiu de crear una atmosfera propícia pel treball a l'aula.

A més, s'ha visitat un centre de dia croat on han vist com treballar i motivar alumnes amb necessitats educatives especials.

Els cursos també han posat en evidència la necessitat d'incloure les noves tecnologies dins de l'aula, com a element motivador de l'alumnat, per la qual cosa s'han treballat diferents recursos que seran d'ajuda i molt aplicables en la tasca docent.

Els cursos de formació són, d'altra banda, una eina amb la qual els docents poden compartir experiències amb docents d'altres països europeus facilitant-se, d'aquesta manera, la implementació i l'intercanvi de metodologies educatives innovadores.