Grècia

Visita de l’alumnat de l’IES Canonge Manchón a l’Institut d’Educació Secundària Artemis (Arttica-Grècia)

Del 26 de març a l’1 d’abril, onze estudiants del nostre col·legi del primer any de Batxillerat (de 16 a 17 anys) van participar en un projecte de mobilitat Erasmus+. Tots ells estaven molt motivats per a formar part d’este projecte i tenien un bon nivell d’anglés, que va ser l’idioma principal utilitzat per a comunicar-se i interactuar amb estudiants grecs, professors i guies locals durant la seua estada a Atenes.

En este projecte, els estudiants van tindre l’oportunitat d’aprendre sobre el llegat de la cultura grega i obtindre una visió general de les persones, llocs i esdeveniments significatius de l’Antiga Grècia, els seus assoliments i influència en la política, la ciència, l’educació, la filosofia i les arts. Això també els va ajudar a desenvolupar el pensament crític i creatiu, i a augmentar la seua confiança i domini de l’idioma anglés a través de la interacció i la comunicació oral.

En el nostre primer dia, els estudiants grecs de l’Institut de Secundària Artemis ens van donar la benvinguda amb un desdejuni grec tradicional. Això els va donar als estudiants l’oportunitat de conéixer i interactuar amb estudiants estrangers utilitzant gestos, llenguatge corporal i anglés, així com provar i preguntar sobre els hàbits alimentosos dels grecs i experimentar una àmplia gamma de coses fora de la seua zona de confort en un nou entorn. Des del primer moment, els estudiants grecs i espanyols es van sentir còmodes entre ells i van interactuar de moltes maneres, la qual cosa els va ajudar a comprendre diferents cultures amb respecte. En el segon dia, els estudiants van poder aprendre sobre les diferències i similituds entre els sistemes educatius grec i espanyol, ja que els estudiants de totes dues escoles havien preparat una presentació en PowerPoint i vídeos per a explicar això als seus companys.

En els dies següents, a més de la nostra visita a l’escola al matí, visitem alguns dels llocs més famosos d’Atenes, com l’Acròpoli, amb un recorregut guiat, el lloc arqueològic d’Artemis Brauron, la Galeria Nacional i el Museu d’Art Ciclàdic. Per tant, van poder comprendre la importància de l’Acròpoli com a icona de la cultura europea i símbol de l’inici de la civilització occidental, aprendre sobre l’arquitectura grega, l’estructura social, la religió i els mites, i descobrir com les antigues civilitzacions representaven als seus déus i herois, els seus mites, la seua vida quotidiana i la mort detalladament.

En el nostre últim dia en l’Institut Artemis, els nostres estudiants van participar en una animada activitat a l’aire lliure (cerca del tresor) que implicava interacció, treball en equip i habilitats per a resoldre problemes. A través d’això, van aprendre sobre filòsofs grecs, mites i religió. Estes activitats també van millorar les habilitats per a resoldre problemes i el pensament creatiu, van promoure la interacció social i el treball cooperatiu a través de l’exercici físic i el moviment, i van augmentar el valor del treball en equip i l’apreciació de les habilitats d’altres persones per a aconseguir un objectiu comú. La nostra visita va acabar amb un sopar en un restaurant local que els estudiants grecs i espanyols van gaudir molt, van prendre fotos i la majoria d’ells van intercanviar els seus comptes d’Instagram per a mantindre’s en contacte en el futur. Va ser una experiència exitosa per a tots nosaltres i esperem donar-los la benvinguda a la nostra ciutat.