Visita de l’alumnat de l’IES Canonge Manchón a l’Institut d’Educació Secundària Artemis (Arttica-Grècia)
Del 26 de març a l’1 d’abril, onze estudiants del nostre col·legi del primer any de Batxillerat (de 16 a 17 anys) van participar en un projecte de mobilitat Erasmus+. Tots ells estaven molt motivats per a formar part d’este projecte i tenien un bon nivell d’anglés, que va ser l’idioma principal utilitzat per a comunicar-se i interactuar amb estudiants grecs, professors i guies locals durant la seua estada a Atenes.
En este projecte, els estudiants van tindre l’oportunitat d’aprendre sobre el llegat de la cultura grega i obtindre una visió general de les persones, llocs i esdeveniments significatius de l’Antiga Grècia, els seus assoliments i influència en la política, la ciència, l’educació, la filosofia i les arts. Això també els va ajudar a desenvolupar el pensament crític i creatiu, i a augmentar la seua confiança i domini de l’idioma anglés a través de la interacció i la comunicació oral.
![](https://portal.edu.gva.es/iescanonigomanchon_erasmus/wp-content/uploads/sites/1804/2023/12/grecia2-768x1024.jpg)
En el nostre primer dia, els estudiants grecs de l’Institut de Secundària Artemis ens van donar la benvinguda amb un desdejuni grec tradicional. Això els va donar als estudiants l’oportunitat de conéixer i interactuar amb estudiants estrangers utilitzant gestos, llenguatge corporal i anglés, així com provar i preguntar sobre els hàbits alimentosos dels grecs i experimentar una àmplia gamma de coses fora de la seua zona de confort en un nou entorn. Des del primer moment, els estudiants grecs i espanyols es van sentir còmodes entre ells i van interactuar de moltes maneres, la qual cosa els va ajudar a comprendre diferents cultures amb respecte. En el segon dia, els estudiants van poder aprendre sobre les diferències i similituds entre els sistemes educatius grec i espanyol, ja que els estudiants de totes dues escoles havien preparat una presentació en PowerPoint i vídeos per a explicar això als seus companys.
En els dies següents, a més de la nostra visita a l’escola al matí, visitem alguns dels llocs més famosos d’Atenes, com l’Acròpoli, amb un recorregut guiat, el lloc arqueològic d’Artemis Brauron, la Galeria Nacional i el Museu d’Art Ciclàdic. Per tant, van poder comprendre la importància de l’Acròpoli com a icona de la cultura europea i símbol de l’inici de la civilització occidental, aprendre sobre l’arquitectura grega, l’estructura social, la religió i els mites, i descobrir com les antigues civilitzacions representaven als seus déus i herois, els seus mites, la seua vida quotidiana i la mort detalladament.
En el nostre últim dia en l’Institut Artemis, els nostres estudiants van participar en una animada activitat a l’aire lliure (cerca del tresor) que implicava interacció, treball en equip i habilitats per a resoldre problemes. A través d’això, van aprendre sobre filòsofs grecs, mites i religió. Estes activitats també van millorar les habilitats per a resoldre problemes i el pensament creatiu, van promoure la interacció social i el treball cooperatiu a través de l’exercici físic i el moviment, i van augmentar el valor del treball en equip i l’apreciació de les habilitats d’altres persones per a aconseguir un objectiu comú. La nostra visita va acabar amb un sopar en un restaurant local que els estudiants grecs i espanyols van gaudir molt, van prendre fotos i la majoria d’ells van intercanviar els seus comptes d’Instagram per a mantindre’s en contacte en el futur. Va ser una experiència exitosa per a tots nosaltres i esperem donar-los la benvinguda a la nostra ciutat.