1° dia: Partim cap a Budapest!
Les professores A.R. i L.P. s’embarquen cap a Budapest on assistiran al curs: “Neurociència: com aprenen els nostres estudiants”.
La ciutat ens ha sorprés per la seua monumentalitat. Encara que les temperatures eren molt baixes (-1 °C) hem pogut gaudir de les magnífiques vistes nocturnes i hem provat la deliciosa sopa “Goulash” que hem pagat en fòrints hongaresos!
2º dia: el curs i la ciutat.
3º dia: aplicant aprenentatges.
Durant el matí hem treballat en conceptes de metacognició i pre-test.
La metacognició és el procés mitjançant el qual es reflexiona sobre el propi aprenentatge. En el curs hem aprés com afavorir el seu desenvolupament.
Per la vesprada he visitat el barri jueu.
Visitant el barri jueu hem aprés la història d’este gueto on van morir moltes persones durant l’ocupació nazi. Encara es conserva un tros de l’antic mur que el separava de la resta de la població i mantenia als seus habitants en situació de misèria i patint severes malalties.
La professora de plástica es va interessar també per alguns cartells publicitaris del segle passat.
4º dia: Sinestèsia i la tradició del Strudel a Budapest.
Hem treballat la representació visual de conceptes i hem el·laborat mapes mentals visuals.
5º dia: Acomiadament.
Hem arribat a la fi de la nostra mobilitat. Ha sigut un plaer conéixer professorat i personal altres països amb els quals varem trobar una sintonia que ens ha permet establir contactes profitosos per al nostre centre. Hem aprés molt gràcies a un curs que ha sigut donat per la professora Zsuzsa Tölgyesi que ha demostrat ser una gran professional en el contingut impartit i ha contagiat el seu entusiasme a tot el grup.