PROJECTE “ALiATS”. II MOSTRA MOSQUITERA.

La II “Mostra mosquitera” va tindre lloc el 12 de març en el Casal Jove, amb la participació dels cinc IES públics de Sagunt, entre ells el Camp de Morvedre. El cens dels nius d’avió comú Delichon urbicum es va realitzar al gener i cada institut va presentar els seus resultats durant este esdeveniment. L’educador mediambiental de l’ajuntament, Ángel Bereje, va dirigir l’acte.

Este important esdeveniment va comptar amb la intervenció de la banda juvenil de punk-rock “Meketrefes” i amb la cantant Ioana Bejan. També van ser convidats Sandra Tur i Biel Miquel, dos joveníssims aficionats a l’ornitologia que van compartir amb els assistents la seua passió per les aus.

Els alumnes que van presentar els nostres resultats van ser Alejandro Amores, Toni Fernández, Hugo Lorenzo, Diego Guillén i Oliver López de 1r ESO G. L’alumna de 1r ESO D Arantxa Pastor va representar al nostre institut en l’entrevista realitzada a Sandra i Biel. Ho van fer molt bé i per això els felicitem a tots.

Projectes d’investigació d’este nivell són especialment motivadors per a alumnes i professors; s’estimula l’interés pel coneixement de la fauna urbana insectívora, a més de sensibilitzar a la població sobre la importància de la seua protecció. D’altra banda, es fomenta una cosa fonamental com el treball en equip. Per tant, volem expressar el nostre agraïment a l’Ajuntament de Sagunt, especialment a Ángel Bereje, i als components d’AGRÓ, sense els quals no hauria sigut possible la realització del projecte i la celebració de la II “Mostra mosquitera”.