El Programa Erasmus+ és un programa de mobilitat europeu per a millorar la competència plurilingüe i la internacionalització tant del professorat com de l’alumnat per a així millorar la qualitat de l’educació.
El nostre centre forma part d’un consorci de 24 centres coordinat per Conselleria d’Educació, Universitats i Ocupació. Participem en el Projecte Digincluted 2023-1-ES01-KA121-SCH-000135952, el qual ens permet la mobilitat del professorat.
El passat novembre, vam assistir a Jornada per a centres amb projecte KA1 2023 on vam rebre el reconeixement com a participants en aquest consorci.
Aquest és el Racó Erasmus+ del centre on trobareu tota la informació.
Amb el cor ple d’agraïment, acomiadem la nostra aventura a Polònia amb una jornada que reflecteix perfectament l’essència del programa Erasmus+. Des de la sessió de geografia, on hem explorat el relleu polonés amb activitats interactives, fins a la classe d’anglés amb Renata, on les TIC han jugat un paper clau en l’aprenentatge actiu, cada moment ha estat un exemple de pedagogia innovadora i compromesa. L’emocionant sorpresa final, amb la presència de l’alcaldessa de Mroków i el lliurament dels certificats Erasmus+, ha posat el colofó a una experiència única. Ens emportem no només coneixements, sinó també records inesborrables i una profunda admiració per l’hospitalitat i el treball col·laboratiu de tot el centre.
En el darrer dia hem estat en el laboratori “Artclub” i participant en una activitat de programació i robòtica per al nivell d’infantil.
De vesprada, hem assistit al laboratori “Step your brain”, on l’alumnat s’introdueix en l’scratch.
Hui hem conegut l’organització inclusiva del centre i assistit a una sessió d’EF amb Tchoukball i Dodgeball. Hem fet job shadowing en una classe de matemàtiques amb aprenentatge cooperatiu i en el “Maths lab” amb mètodes de multiplicació d’arreu del món. També hem vist el taller “Girls code it better” i l’ensenyament del certificat KET d’anglés per a alumnat sense recursos.
Sense adonar-nos, esta gran experiència està arribant a la seua fi. En el penúltim dia de visita a Mroków, hem tingut l’oportunitat de presenciar metodologies innovadores i adaptades a cada edat. Des de la sessió de ciències amb l’alumnat de grau 2, on han explorat el món de la sal a través de mapes, experiments i una visita virtual, fins a la classe de grau 4 amb Aneta, que ha combinat Lego, eines digitals i reflexió col·laborativa sobre els organismes, cada activitat ens ha demostrat l’excel·lència educativa del centre. Les sessions d’anglés, teatre i música han posat de manifest l’èmfasi en la creativitat i l’aprenentatge actiu, amb moments tan especials com l’ús de música per fomentar l’escolta activa o la sorpresa final d’una cançó espanyola que ens ha emocionat.
Durant el tercer dia, hem visitat l’escola infantil “Gminne Przedszkole w Wólce Kosowskiej”, amb 240 alumnes de 3 a 6 anys. Ens han mostrat les instal·lacions, destacant els recursos materials i personals, amb especialistes i observació inicial per a detectar necessitats. Hem assistit a activitats com psicomotricitat, teràpia sensorial i moments de pati, completant la nostra visió del sistema educatiu polonés en les primeres etapes.
Hui hem visitat el centre de primària Guamaldi. Hem assistit a una classe de llengua amb ús destacat de noves tecnologies per a gramàtica i a una d’anglés amb intervenció inclusiva per a alumnat amb NEE. També hem compartit el berenar integrat en la jornada escolar.
Hui hem destacat l’ús de tecnologies amb llibres digitals i monitors interactius. L’inclusió es reforça amb atenció individual i horaris ampliats per a necessitats especials. També hem vist un taller de cuina pràctic que complementa el currículum.
El segon dia hem assistit a diverses sessions: una classe de grau 2 (3r de primària) amb una visita virtual a un museu; un taller de prevenció de drogues per a grau 8 (3r d’ESO) amb el curt “Nuggets”; una sessió de pedagogia terapèutica per a grau 1 (7 anys) treballant motricitat fina; una classe de física sobre camps electrostàtics a grau 8 amb suport visual i eines interactives; i una sessió de matemàtiques amb jocs manipulatius per a grau 0 (1r de primària). Destaca la presència habitual de personal directiu observant les sessions i de suport en grups amb necessitats educatives especials.
Hem començat amb la benvinguda de Renata Kilianska i una reunió amb la directora Malgorzata Perzyna per comparar sistemes educatius. Hem visitat les instal·lacions i observat una classe de matemàtiques (5b, 6é a Espanya) i una de polonés per alumnat ucraïnés. Finalment, hem dinat cuina polonesa al menjador escolar amb una professora de biologia.
El primer dia, la coordinadora Giuliana Pancaldi ens ha contat l’estructura educativa a Bolonya.
Açí els centres educatius agrupen totes les etapes educatives obligatòries sota el nom de Istituto Comprensivo.
Hui hem conegut el programa de la setmana.
“El projecte DIGINCLUTED2023-1-ES01-KA121-SCH-000135952 està cofinançat pel programa Erasmus+ de la Unió Europea. El contingut d’aquesta publicació és responsabilitat exclusiva de l’IES Bovalar i ni la Comissió Europea, ni el Servei Espanyol per a la Internacionalització de l’Educació (SEPIE) són responsables de l’ús que puga fer-se de la informació ací difosa.”
12005799
Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites
Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.