PROA+

PROA PLUS

PROGRAMA PER A L’ORIENTACIÓ, AVANÇ I ENRIQUIMENT EDUCATIU- IES BIAR CURS 22/23

FOMENT LECTOR–> “BIBLIOCANTINA” (recuperació de l’espai de biblioteca)

Al llarg del curs s’ha posat en marxa la “bibliocantina” com a part de les activitats palanca de activació i dinamització de biblioteques escolars. S’han realitzat tallers i dinàmiques de foment lector, recuperant l’espai de biblioteca i enriquint-lo amb el material adquirit amb la dotació PROA + . S’ han comprat llibres nous partint dels interessos de l’alumnat i de quasi tots els departaments del centre.

UN PATÍ PER A TOTS I TOTES

Però, a més, també es tractava de fomentar en l’exterior una mena de pati més inclusiu ja que hi ha bancs, taules i jardineres per a romandre i poder fer ús dels jocs comprats.

ENS TRASLLADEM

A partir del final del segon trimestre, com sabeu, l’espai de baix ja no s’ha pogut seguir utilitzant i el material i la decoració es va traslladar a la part del fons de l’aula biblioteca. Encara que no ha sigut igual que quan estava a la part del pati, s’han seguit fent activitats d’activació i dinamització de la lectura, i s’han seguit fent préstecs de llibres i adquirint-ne de nous (amb jocs) que l’alumnat ha demanat (inclús s’ha quedat alguna comanda pendent per al curs que ve) i fins i tot s’han entregat premis de foment lector. De fet, el total de llibres en préstec realitzat amb el document d’anotacions és de 85, el que suposa al voltant del 20% de l’alumnat. El nostre objectiu estava en un 10% per a enguany.

I …MÉS ACTIVITATS PALANCA

Pel que fa a la resta d’activitats palanca, s’han realitzat activitats de cohesió TEI amb alumnat de primer i tercer d’ ESO i s’han aprofitat jocs de cohesió adquirits amb la dotació de PROA +.

Quanta l’ aprenentatge cooperatiu i codocència, també s’han seguit emprant els recursos com per exemple els dispositius per a fer podcasts i treballar de manera indisciplinar, taules exteriors, nous instruments per fomentar treball musical en grup, etc, i també hem pogut comptar en alguns grups (que des de l’equip d’orientació es va decidir) amb les dos professores de pedagogia terapèutica més en un horari complet i mig horari per al suport especialment a l’alumnat més vulnerable.

Per últim, després de la formació realitzada pel professorat que forma l’equip promotor s’ha elaborat el Pla Estratègic de Millora (PEM) amb la informació de les propostes, suggeriments i necessitats detectades a través de Cocopes, reunions amb professorat implicat, Claustres, Consells, Ampa i enquestes realitzades a la comunitat educativa. Aquest pla pot i s’ha d’anar modificant amb la col·laboració de totes i tots per tal d’adaptar-nos a les noves situacions i circumstàncies.

Moltíssimes gràcies a tots per la vostra col·laboració!