INTERCANVI BENISSA-ROERMOND (Països Baixos)

La setmana del 15 al 19 d’abril va tindre lloc un intercanvi de 15 alumnes de l’ES JOSEP IBORRA i 2 professors acompanyants (Carles Lliberós i Rocío Mas) amb 15 alumnes holandesos (en concret de Roermond).

Aquest intercanvi va eixir fruit del job shadowing del projecte Erasmus + 2022-1-ESO1- KA122-SCH-000075201 realitzat prèviament en aquesta localitat per Pepa Mut i Carles Lliberós el curs 2022-2023.

A partir d’aquest job shadowing, Pepa i Carles, junt amb professors holandesos, van organitzar aquest intercanvi per a aquest curs.

La primera part de l’intercanvi va consistir en la visita a l’octubre de 15 alumnes i 2 professors acompanyants holandesos al nostre institut i la nostra localitat. Durant aquesta visita, se’ls va organitzar diversos recorreguts per tal que pogueren conèixer el nostre institut, Benissa i els seus voltants. Els alumnes holandesos es van quedar a les cases de 15 alumnes de l’IES JOSEP IBORRA que prèviament s’havien seleccionat d’entre tots els que es van oferir.

La segona part de l’intercanvi ha consistit en què aquests 15 alumnes del nostre institut que van allotjar als alumnes holandesos han viatjat a Holanda i s’han quedat a les cases d’aquests alumnes holandesos. Els professors acompanyants han estat Carles Lliberós i Rocío Mas.

Durant aquests dies a Roermond han visitat diverses ciutats dels voltants, l’institut dels alumnes que els acullen (Roermond College) i han realitzat diverses activitats organitzades pels professors holandesos.

En conjunt, ha resultat una experiència tan enriquidora i han quedat tots tan contents que el nostre institut ha decidit continuar realitzant aquests intercanvis durant els propers cursos.