ACTIVITATS ESPECÍFICAS PRESENCIALS I VOLUNTÀRIES DURANT LA FASE 2 DE LA DESESCALADA

El Centre continuará amb la formación a distància que ve desenvolupant des que se suspendió l’activitat educativa presencial fins a la data de finalización del curs 2019- 2020 (17 de juny) en cadascuna de les etapes educatives.

En la fase 2 del procés de desescalada, la Resolución de 26 de maig permet la presència voluntària de l’alumnat en el Centre.

Es prioritzará l’atención directa a l’alumnat de 2o Batxillerat, curs terminal que ha de superar les EBAU, i a l’alumnat de 4o ESO, también curse terminal. El professorat valorará la necessitat de prioritzar aquesta atención directa a la continuación amb la formación a distància en cada matèria, i, si escau, organitzará i acordará amb el seu alumnat sessions presencials individuals o en grups dt.́ximo de 10 alumnes/us, especialment per a l’alumnat que no haja tingut les mateixes oportunitats de seguiment telemático que la resta de les seues compañeres i compañeros.

Per a la resta de cursos, el professorat podrá determinar atención individual a l’alumnat que no haja tingut les mateixes oportunitats de seguiment telemático que la resta de les seues compañeres i compañeros i per a l’alumnat amb necessitats educatives especials.

En tots els casos, el professorat informará les famílies de cuándo tendrán lloc les sessions d’atención directes.

Per a poder prestar aquest servei amb garantías sanitàries per a l’alumnat, personal docent i personal no docent i complint amb el nostre Pla de Contingència, es tendrán en compte les següents normes:

MESURES PER A la INCORPORACIÓN DE L’ALUMNAT:

– Només podrá accedir al Centre l’alumnat amb cita prèvia acordada amb el professorat. L’alumnat acudirá en primer lloc a conserjería per a verificar aquesta cita i, a continuación, accederá a l’aula designada. –  No podrá assistir al Centre l’alumnat que presente síntomas o est́ en aïllament domiciliari a causa d’un diagnóstico per COVID-19, o que es trobe en período de quarantena domiciliària per haver tingut contacte estret amb alguna persona amb síntomas o diagnosticada de COVID-19.

• –  L’alumnat pertanyent als col·lectius definits a cada moment pel Ministeri de Sanitat com a grups vulnerables per a la COVID-19 (com, per exemple, persones amb diabetis, malaltia cardiovascular, inclosa hipertensión, malaltia pulmonar crónica, immunodeficiència o cáncer en fase de tractament actiu) podrá acudir al Centre sempre que el seu situación clínica ho permeta i aquest́ controlada, i mantendrá les mesures de protección de manera rigorosa.
  • –  Les famílies vigilarán l’estat de salut i realitzarán presa de temperatura tots els vaig donaŕas abans d’eixir de casa per a assistir al Centre. Si l’alumne tinguera febre o síntomas compatibles amb el COVID-19, no asistirá al Centre i tendrá que posar-se en contacte amb el seu centre de salut.
  • –  L’alumnat deberá portar màscara de protección respiratòria. És una mesura complementària i no reemplaça les mesures preventives establides, com ara la distància física, la higiene de mans i evitar tocar-se la cara (nas, ulls, boca). Un mal ús de la màscara pot comportar dt.́s risc de transmisión.
  • –  L’ús de guantsno és recomanable de manera general.
  • –  S’indicarán les instruccions per a una correcta higiene de les mans i la ubicación dels gels hidroalcohólicos (entrada al Centre i a les aules).
  • –  En tossir o esternudar, cobrir la boca i el nas amb el colze flexionat. Utilitzar pãuelos d’un sol ús per a eliminar les secrecions respiratòries i tirar-lo después del seu ús.
  • –  Les aules tendrán un aforament dt.́ximo de 10 alumnes i el mobiliari es distribuirá de manera que es respecten els dos metres de distància de seguretat. Es procederá a la seua neteja entre sesión i sesión.ACCÉS Al CENTRE:
  • –  L’horari d’entrada coincidirá amb el començament de la classe i l’alumnat deberá eixir quan finalitze.
  • –  Tot l’alumnat deberá portar la protección respiratòria adequada (màscara) mentre romanga en el Centre.
  • –  S’han de complir mesures d’higiene personal: periodicitat de rentada de mans, etiqueta respiratòria, evitar compartir objectes i material escolar, distància de seguretat.
  • –  En el Centre no hi ha servei de cafetería ni es pot fer ús de les fonts d’aigua.
  • –  L’alumnat ha de portar al Centre tot el que necessite.