COEDUCACENTRES

Un programa perteneciente al Plan Director de coeducación de la Conselleria d’Educació.

_______________________

Formació COEDUCACENTRES

dimecres 17 de gener de 16:00 a 18:00. PRESENCIAL.

ELIMINACIÓ DE PREJUDICIS I ROLS EN FUNCIÓ DEL SEXE

Alumnat, famílies, personal no docent i professorat, ens dirigim a vosaltres per informar-vos de la jornada de formació   de COEDUCACENTRES  que tindrà lloc a L’IES Balears aquestdimecres 17 de gener de 16:00 a 18:00. La temàtica de l’acció formativa és “Eliminació de prejudicis, estereotips i rols en funció del sexe.”

La formació serà presencial i estarà impartida per Guillermo Rafael Chismol, professor de l’IES Benicalap (València) i participant en edicions anteriors de COEDUCACENTRES.

Els continguts   que es tractaran a la sessió  són el sexisme i els mecanismes que el sustenten (llenguatge, currículum, imatges…);   conseqüències del sexisme en la configuració personal  i social; escola segregada, mixta i coeducativa; la divisió sexual: presència a l’espai públic i domèstic d’homes i dones; el currículum ocult; principis coeducatius consensuats per part de la comunitat educativa.

COEDUCACENTRES és un projecte que “CANVIA LA MIRADA” de la comunitat educativa perquè treballa tots els aspectes de la igualtat, seguint les orientacions del DECRET 195/2022, de 11 de novembre, del Consell, d’igualtat i convivència en el sistema educatiu valencià i la LOMLOE. L’objectiu de Coeducacentres, programa que pertany al Pla Director de Coeducació de la Conselleria d’Educació, és crear una xarxa de centres educatius a la Comunitat Valenciana que ensenyen a partir de la igualtat.

Si esteu interessats i/o interessades simplement heu de vindre a l’IES Balears a l’hora indicada a la classe 0.9 (planta baixa).

___________________________________

Formació COEDUCACENTRES

dimecres 29 de novembre de 17:30 a 19:30 hores

ELIMINACIÓ DE PREJUDICIS I ROLS EN FUNCIÓ DEL SEXE

Enllaç de la ponència de Ana López Navajas: 17:30- 18:45: “Prejudicis, estereotips i rols de gènere en educació”.

Enllaç de la sessió d’avui: 18:45 a 19:20. Grup secundària. Experiència IES Jaume I (Burriana).

________________________________________

Formulari de valoració de la sessió formativa

L’IES Balears s’ha inscrit recentment en un Projecte de formació en centres per formar part de la xarxa Coeducacentres de la Comunitat Valenciana.

Al Balears pretenem involucrar tota la comunitat educativa, en tots els àmbits, i per això mateix totes i tots sou BENVINGUDES i BENVINGUTS.

El projecte fonamentalment ens donarà l’oportunitat d’assistir a sessions formatives basades en el diàleg, a través de les quals podrem detectar i tractar les nostres preocupacions en relació a la prevenció de la violència contra la dona, educació sexual, orientació acadèmica, convivència escolar, cultura de pau, etc.

La primera formació tindrà lloc el proper dimecres 29 de novembre de 17:30 a 19:30 hores, de manera telemàtica. La ponent, Ana López Navajas, se centrarà en l’ELIMINACIÓ DE PREJUDICIS I ROLS EN FUNCIÓ DEL SEXE.

Ana López Navajas, filòloga i professora de Llengua i Literatura a secundària, és una de les investigadores més importants en relació al paper de les dones al llarg de la història de la cultura, l’art i la ciència. És responsable del projecte Erasmus+ Women’s Legacy que pretén apropar a les matèries de la secundària obligatòria les contribucions que les dones porten tota la història fent a les diferents disciplines.

Si esteu interessats i/o interessades simplement heu d’accedir a la ponència, amb el mòbil, ordinador o tauleta, a través de l’enllaç directe que trobareu el mateix dia al web del nostre centrehttps://portal.edu.gva.es/iesbaleares/coeducacentres/

A més a més, en aquest apartat del web anirem penjant tota la informació relacionada amb el projecte.

Això sí, és imprescindible que, quan acabe la ponència, completeu un breu formulari que trobareu al web del nostre centre, a continuació de l’enllaç de la ponència.

Prompte hi podreu veure també la campanya tan bonica que hem preparat, professorat i alumnat, per al 25 N. Al Balears volem que totes les papallones volen alt.

GRÀCIES per la vostra col·laboració i participació.

#Crearem un món nou, un món on hi cabran tots els mons.