Menjars valencians

L’alumnat de l’assignatura de Valencià de primer curs de batxillerat va participar en l’activitat «Menjars valencians» que es va desenvolupar a principis del mes de desembre. Els objectius principals d’aquesta tasca eren aprendre vocabulari i millorar l’expressió, tant escrita com oral. No obstant això, cal dir que els participants demostraren també les seues destreses culinàries i una excel·lent predisposició a passar-ho bé.

Ademuz col·labora activament en la campanya de recollida de mòbils usats de l’alumnat de segon d’ESO de l’Institut

L’alumnat de segon de l’ESO de l’IES d’Ademuz ha encetat la campanya de recollida de mòbils usats dins del projecte d’aprenentatge de servei que estan desenvolupant en les assignatures de valencià, tecnologia i biologia. El passat dia 8 d’abril visitaren l’Ajuntament per a explicar el projecte a les autoritats locals. Més tard començaren a col·locar les caixes per als mòbils en les botigues i establiments públics de la localitat. Aquests xicotets contenidors es faran servir perquè qualsevol persona que ho desitge puga dipositar els seus telèfons vells. D’aquesta forma, els veïns i veïnes no solament participen en una iniciativa que pretén contribuir a millorar el medi ambient, sinó que contribueixen que l’alumnat puga aconseguir els objectius que s’han marcat amb el projecte.

Els professors participants volen agrair la magnífica acollida de la iniciativa per part de les autoritats municipals, dels comerciants i de la resta dels centres públics de la localitat. De moment, s’han col·locat 19 caixes en els següents llocs: Ajuntament, Institut, Oficina de Correus, Escola d’Adults Jaume I, Centre de Salut , supermercat Trady’s, farmàcia d’Ademuz, restaurant La Cabaña, pub El Rincón, bar Pitoches, forn Soriano, llibreria Avenida, fruiteria Vicente Tomás, botiga de roba La Cambra, supermercat Charter, forn Ferriz, l’estanc de la localitat i la carnisseria La Cerrada.

Durant els dies vinents continuaran col·locant-se caixes en diferents llocs d’altres municipis de tot el Racó d’Ademús. Es pot consultar la seua ubicació en el següent mapa: https://bit.ly/campanyamòbils. Les caixes estaran disponibles fins a mitjans del mes de juny.

Aquest projecte en benefici de l’Associació De Neu de les Malalties dels Neurotransmissors, té diferents objectius didàctics, com ara: practicar l’expressió oral i escrita en valencià, fomentar la solidaritat amb una activitat pràctica amb repercussió real, conscienciar sobre la necessitat de protegir el medi ambient i sobre les malalties poc freqüents, i establir relacions de col·laboració amb diferents entitats de l’entorn per tal d’aconseguir un objectiu comú.

Podeu trobar més informació del projecte en el següent enllaç: https://bit.ly/vídeoDeNeu