PROJECTE EDUCATIU DEL CENTRE

El Projecte Educatiu de Centre (PEC) és un document fonamental per al funcionament intern d’un institut. Aquests són alguns arguments que justifiquen la seva utilitat:

1.-Identitat i Objectius: El PEC recull de manera detallada la identitat, els objectius i l’organització del centre educatiu. Defineix la missió, la visió i els valors de l’institut1. Això és crucial perquè la comunitat escolar i altres persones o organitzacions relacionades amb el centre en comprenguin el funcionament i el propòsit.

2.- Planificació Educativa: El PEC estableix els valors, els objectius i les prioritats d’actuació. A més, ha d’incorporar la concreció dels currículums aprovats per l’administració educativa. Això garanteix que el centre ofereixi una educació coherent i de qualitat.

3.- Atenció a la Diversitat: El PEC ha d’abordar la diversitat de l’alumnat i respectar el principi de no-discriminació i inclusió educativa. Defineix com s’atendran les necessitats específiques dels estudiants.

4.- Transparència i Comunicació: En publicitar i difondre el PEC, s’assegura que tota la comunitat conegui els valors, els objectius i els processos del centre. Això fomenta la transparència i la confiança.

5.- Pla d’Acció Tutorial: El PAC especifica un pla d’acció tutorial, fet que contribueix al seguiment i suport individualitzat dels estudiants.

6.- Metodologies Educatives: El PEC estimula metodologies particulars per ensenyar de manera efectiva. Descriu com s’ensenyarà als alumnes i com se n’avaluarà el progrés.

En resum, el PEC és essencial per a la coherència, la transparència i la qualitat educativa en un institut de secundària.

ENSENYAMENTS

FOMENT DE LA LECTURA