INSTRUCCIONS DEL BANC DE LLIBRES: FOLRES

curs 2023-2024

OBLIGATORIETAT DE FOLRAR ELS LLIBRES.

Benvolgudes famílies,
Aquest curs 2023/24 entra en vigor la nova llei d'Educació LOMLOE en els cursos parells, és a dir, 2n i 4t d'ESO, 2n FP Bàsica i 2n de Batxillerat. Respecte al Banc de llibres, això vol dir que tots els llibres d'aquestos cursos són nous i per tant, volem transmetre la important necessitat de conservar en bon estat i el més temps possible els llibres de text. Per acometre aquesta necessitat és d'obligat
compliment d'ara endavant folrar tots els llibres, fet que ja es va portar a terme el curs passat.

L'alumnat dels cursos anteriors només rebrà el llibre si porta al centre el folre corresponent.

En finalitzar el curs i tornar els llibres, només s'acceptaran els lots de llibres que tinguen tots els folres en bon estat. Per aquest motiu es recomana utilitzar folres d'una adequada qualitat. Els folres han de ser “FORROS AUTOAJUSTABLES CON SOLAPA”, i la cinta autoadhesiva que porten no es pot pegar al llibre, sino al folre (l'amplària del folre ho ha de permetre), ja que si no es trencaria la tapa del llibre al canviar el folre (ja ha passat en altres ocasions). Per a evitar que se pegue al llibre s'ha d'enganxar un full qualsevol de paper a la banda del folre i pegar la part autoadhesiva en el full. Moltes gràcies.

A continuació adjuntem la normativa de Conselleria i les instruccions que podeu llegir-les també a les instàncies d'entrega de llibres que es lliuren a l'alumnat en setembre:

Els pares i alumnes amb la firma d’aquest document i amb la retirada dels llibres es comprometen a complir la normativa del Banc de llibres, creat a l’empar de les ordres i instruccions de la Conselleria d’Educació. En especial hauran de tindre en compte:

1-. L’entrega d'aquests llibres és en règim de cessió, hauran de tornar-los una vegada finalitzat el curs.
2-. Els alumnes estan obligats a tractar el llibres adequadament.
3-. Per tal d'afavorir la conservació dels llibres, els llibres han d’estar FOLRATS. És un requisit OBLIGATORI.
4- Els llibres no han de ser ratllats o subratllats amb bolígrafs o retoladors.

L'Article 10 de l' Ordre 26/2016 de 13 de juny de la Conselleria de Educació, Investigació, Cultura i Esport diu: “L'alumnat participant en el banc de llibres està subjecte a l'obligació de fer-ne un ús adequat i acurat de reintegrar-los en el centre una vegada finalitzat el curs escolar o en el moment que cause baixa amb el centre. El deteriorament dels materials per mala utilització o pèrdua d'aquests suposarà l'obligació, per part dels representants legals de l'alumne o alumna, de reposar el material deteriorat o extraviat.”

LLISTAT LLIBRES amb el seu corresponent TAMANY de FOLRE:

1r. ESO

1o-ESO.-Folres

3r. ESO

3o-ESO.-Folres

2n i 4t ESO:

La majoria de llibres de 2n i 4t d’ESO són de la mateixa editorial que 1r ESO i/o 3r ESO i, per tant, la mida dels folres és la mateixa Aquí teniu la relació: