Característiques de la prova

Els títols oficials de les Escoles Oficials d’Idiomes es poden obtindre realitzant les Proves de Certificació. Les característiques d’aquests exàmens són:

Les Proves de Certificació, denominades amb les sigles PUC (Prova Unificada de Certificació) es realitzen en totes les EOIs de la Comunitat Valenciana el mateix dia i a la mateixa hora, segons l’idioma i el nivell indicat en el calendari de Conselleria.

Es poden obtindre els nivells B1, B2, C1 i C2 de determinats idiomes, però cal comprovar quines proves de certificació es realitzen en cada Escola Oficial d’Idiomes:

Idiomes i nivells oferits en la convocatòria 2024

En l’EOI de Gandia només es fan proves de certificació dels següents idiomes i nivells:

Alemany: B1, B2, C1

Anglés: B1, B2, C1, C2

Español per a estrangers: B1, B2, C1

Francés: B1, B2, C1

Italià: B1, B2, C1, C2

Valencià: B2, C1, C2

En la prova s’avaluen 5 destreses:

Comprensió Escrita (CE),

Comprensió Oral (CO),

Producció Escrita (EE)

Producció Oral (PO).

Mediació oral i escrita (MO i EM): Més informació

En la Guia 2024 de la persona candidata hi ha una descripció detallada de cada  part de la  prova. Teniu models d’exàmens en la pàgina de la Conselleria www.eoi.gva.es

Hi ha 2 convocatòries per a l’ALUMNAT  OFICIAL i LLIURE:

Calendari de les proves de certificació convocatòria ordinària i extraordinària 2024

Abans del 15 de maig de 2024 es publicaran les dates dels exàmens orals (producció i coproducció oral, i mediació oral)

No hi ha un nombre màxim de convocatòries en aquest tipus de prova, por tanta es possible presentar-se a l’examen tots els anys que siguen necessaris fins aprovar.

Cal obtindre un mínim del 65% de puntuació en la nota global per a obtindre el títol del nivell corresponent. Es farà mitjana de les parts amb una nota mínima del 50%. Enllaç amb informació explicativa sobre la promoció a l’EOI.

Oferta d’idiomes i nivells per EOI