Consell escolar

Estàs  Inici Tu EOI > Qui som? > Consell escolar

El Consell Escolar de l’EOI s’un òrgan a través del qual participen tots els sectors de la comunitat educativa en el govern i gestió del centre. El Consell Escolar de l’EOI d’Alacant està conformada por la presidència, que li la direcció del centre, la direcció d’estudis, el secretari o la secretaria (con veu, però sense vot) que actuarà com a tal en el consell escolar 7 professors triats por el claustre, 7 alumnes triats entre l’alumnat, un representant del personal d’administració i serveis i un representant de l’Ajuntament.

Definició
El Consell Escolar de l’Escola Oficial d’Idiomes d’Alacant se l’òrgan de participació dels diferents sectors de la comunitat educativa en el govern del centre.

Composició
El Consell Escolar de l’EOI estarà composta por dènou membres:
• La direcció del centre, que serà el seu President o Presidenta.
• La direcció d’estudis.
• Un regidor o representant de l’Ajuntament d’Alacant.
• Set professors, triats por el Claustre
• Set alumnes, triats respectivament por i entre ells
• Un representant del personal d’administració i serveis del centre.
• El secretari o secretaria del centre, que actuarà com a secretari del Consell, con veu i sense vot.

Competències
El Consell Escolar del centre tindrà les següents competències:
a) Aprovar i avaluar els projectes i les normes als quals es refereix el capítol II del títol V de la LOE, articles 120-125.
b) Aprovar i avaluar la programació general anual del centre sense perjudici de les competències del Claustre de professors, en relació con la planificació i organització docent.
c) Conéixer les candidatures a la direcció i els projectes de direcció presentats por els candidats.
d) Participar en la selecció del director del centre en els termes que la llei estableix. Ser informat del nomenament i cessament dels altres membres de l’equip directiu. Si escau, previ acord dels seus membres, adoptada por majoria de dos terços, proposar la revocació del nomenament del director.
e) Decidir sobre l’admissió d’alumnes con subjecció al que s’estableix en la llei i disposicions que la desenvolupen.
f) Conéixer la resolució de conflictes disciplinaris i vetlar perquè s’atinguen a la normativa vigent. Quan les mesures disciplinàries adoptades por el director corresponguen a conductes de l’alumnat que perjudiquen greument la convivència del centre, el Consell Escolar, a instàncies de pares o tutores, podrà revisar la decisió adoptada i proposar, si escau, les mesures oportunes.
g) Proposar mesures i iniciatives que afavorisquen la convivència en ho centre, la igualtat entre homes i dones i la resolució pacífica de conflictes en tots els àmbits de la vida personal, familiar i social.
h) Promoure la conservació i renovació de les instal·lacions i equip escolar i aprovar l’obtenció de recursos complementaris d’acord con el que s’estableix en l’article 122.3 de la LOE i vetlar por que l’adquisició del material siga coherent i compatible con la preservació del medi ambient.
i) Fixar les directrius per a la col·laboració, con fines educatius i culturals, con les Administracions locals, con altres centres, entitats i organismes.
j) Analitzar i valorar el funcionament general del centre, l’evolució del rendiment escolar i els resultats de les avaluacions internes i externes en les quals participe ho centre.
k) Elaborar propostes i informes, a iniciativa pròpia o a petició de l’Administració competent, sobre el funcionament del centre i la millora de la qualitat de la gestió, així com sobre aquells altres aspectes relacionats con la qualitat d’aquesta, duent a terme una gestió responsable dels diners públics.
l) Qualssevol altres que li siguen atribuïdes por l’Administració educativa.

Reunions
a) Es reunirà una vegada en el trimestre i sempre que el convoque la Presidència o el sol·licite almenys un terç dels seus membres. En tot cas, sempre es reuniran el principi i al final del curs en dia hàbil per a les activitats docents, una vegada finalitzada la jornada escolar i que permeta l’assistència de tots els seus membres.
b) Les decisions que es prenguen hauran de ser comunicades als diferents sectors representats. Per a això, en la primera reunió que es realitze a l’inici del curs, els membres del consell decidiran el procediment que consideren més adequat per a garantir aquest objectiu.

Procés d’elecció dels seus membres
S’estarà al que es disposa ho Decret 90/1986, cap. V. i les instruccions enviades des de la Direcció Territorial d’Educació.

Comissions en el si del Consell Escolar
a) En el si del Consell Escolar de l’EOI Alacant es constituiran entre altres les següents comissions: econòmica, de convivència, de projectes europeus, de cultura.
b) Les comissions informaran el Consell Escolar de l’EOI dels assumptes de la seua competència, i les seues reunions se celebraran en l’horari que possibilite l’assistència de tots els seus membres.
c) El consell escolar podrà constituir altres comissions per a assumptes específics, respectant la composició general de les comissions: la direcció de l’EOI, la direcció d’estudis o la secretaria, un o dos professors i un o dos alumnes.
d) Constituït el consell escolar, els diferents sectors d’aquest triaran d’entre els seus membres als quals han de formar part de les comissions anteriorment esmentades.