Taller de monedes

taller monedas 3

Taller de monedes

El taller de monedes està orientat a desenvolupar la competència matemàtica i l'ús funcional dels diners.

L'objectiu principal d'aquest taller és que l'alumnat desenvolupe habilitats que afavorisquen la seua autonomia a l'hora de participar en activitats de compravenda en la vida diària.

Per a acostar aquest ensenyament el màxim possible a la vida real, es duu a terme de manera pràctica amb diners ficticis amb el qual poden manipular, comptar i fer intercanvis de compravenda.

S'han dissenyat diferents nivells de dificultat adaptats a les característiques particulars de l'alumnat que oscil·len des de la manipulació i el reconeixement bàsic dels diners, fins a nivells més complexos que impliquen activitats de compravenda com: planificar una compra, calcular import exacte, pagaments, devolució de canvi,  estratègies d'estalvi...

Perquè l'aprenentatge siga significatiu es dissenyen entorns d'aprenentatges pròxims a l'alumnat, i s'utilitzen recursos manipulatius (bitllets i monedes) i recursos interactius (programes d'Internet, jocs en línia...)

Es busca que totes les estratègies adquirides durant el taller puguen posar-se en pràctica en entorns reals en els quals poder aplicar els continguts apresos. Aquest ús real contribueix a donar seguretat a l'alumnat en l'ús dels diners, així com a la generalització d'aquests aprenentatges.  Algunes de les activitats realitzades han sigut eixides a comerços de l'entorn pròxim com a supermercats, cafeteries, mercats ambulants... Totes elles han resultat molt motivadores per a l'alumnat que ha participat en elles.