Principis de l’escola

PRINCIPIS DE L’ESCOLA
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Trets que ens definixen com a centre educatiu:

  • Plurilingüe i intercultural: una escola que proporciona competència plurilingüe i intercultural que inclou valencià com a llengua pròpia i vehicular, el castellà com a llengua cooficial i una llegua estrangera des d’Infantil a Primària.
  • Oberta i flexible: La vida ha d’entrar a l’escola, i l’escola ha d’estar estretament relacionada amb l’entorn; les interrelacions entre el medi escolar i social fan que l’escola siga un espai de huí i i d’ara . Estem arrelats a l’entorn i context immediat (barri, ciutat i país) i oberts a l’exterior.
  • Participativa: el diàleg i la participació de tota la comunitat educativa són fonamentals en el funcionament de l’escola. Promourem accions per potenciar el sentiment de comunitat.
  • Activa i globalitzadora: l’alumnat com a protagonista actiu del seu procés d’aprenentatge i l’adult com acompanyant en el procés. Desenvolupem accions per fomentar l’aprenentatge significatiu i la creativitat de l’alumne, despertant-li una actitud curiosa, crítica i investigadora, així com també les seves emocions i sentiments. On la formació de l’equip docent es viscuda com una responsabilitat personal i professional.
  • Propulsora de la pau i les bones relacions així com de la felicitat responsable i el benestar emocional.
  • Coeducativa: defenem la d’igualtat i la no discriminació per raó de sexe.
  • Diversa i inclusiva: a la nostra escola totes i tots tenim cabuda. La diferència i la diversitat són sinònims d’enriquiment. Respectem el ritme d’aprenentatge de cada infant.
  • Crítica, creativa i innovadora, abandonem el model d’educació transmissiva. L’alumnat ha de construir els coneixements que adquirix des d’una perspectiva crítica, amb les tecnologies i estratègies més actuals, sense conformarse a fer un ús tradicional del llibre de text, creant coneixement nous en resposta a problemes i qüestions ben actuals del medi local o global, i adoptant mesures concretes d’acció social.
  • Escola verda i saludable, presència contínua de la naturalesa i escola sostenible en tots els seus àmbits i decisions. Així com el foment d’hàbits d’higiene i alimentaris saludables.
  • Escola que viu i estima la lectura, com a font de plaer i coneixement.
  • Escola amb deures significatius per a casa, és a dir, pocs, que puguen fer-los sense ajuda d’un adult, relacionats amb la seua realitat (resum d’una festa o acte, relacionat amb el projecte, de recerca, dibuix…) i diferents del que fan ja a l’escola.
  • Escola coqueta, on ens importa la qualitat dels espais i dels ambients, així com la cura de l’estètica de l’escola exterior i interior.

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies