Xicotets (2, 3, 4 i 5 anys)

Els infants d’infantil fem una entrada a l’escola relaxada i amable, amb un acompanyament respectuós per part de l’adult, la família és essencial en aquest procés.

Aprenem al nostre ritme, en funció del que necessitem. És per això que una de les missions essencials de l’escola és donar resposta a les necessitats educatives de les xiquetes i dels xiquets centrant-nos en com ha de ser l’aprenentatge en un món que canvia amb tanta rapidesa tenint en compte, en tot moment, com aprenem les persones, com es formen els interessos i com ens diferenciem les persones en tots els sentits. Al mateix temps, les necessitats educatives del nostre alumnat també passen per un respecte profund pels seus processos de vida en el seu món emocional.

ELS AMBIENTS

Quan parlem d’ambients, hem d’anar molt més enllà de l’espai físic i visible, molt més enllà d’un “simple” escenari. La nostra experiència i aprofundiment en relació als ambients ens porta a descriure, que aquests espais tenen sentit no només pel que es veu, sinó per totes les històries i per tots els diàlegs, visibles i invisibles, que formen part de la quotidianitat del dia a dia.

Entenem l’ambient, per tant, com un paisatge visible i, al mateix temps, invisible on es teixeixen les emocions dels infants, el seu món interior i on l’aprenentatge té com a punt de partida el desig i l’emoció. Als ambients hi ha una realitat tangible amb els sentits i una altra tangible amb el cor.

photo_2020-11-12_20-22-11