Aneu a la barra d'eines
logo_Butlleti_CvTIC

Portada Butlletí Aules 01

Qui promet, el deute admet. Us vam prometre un butlletí monogràfic d’Aules i ací el teniu. Després de dies intensos de negociacions, acords, estira-i-arronses, estrenem el nostre primer Butlletí CvTIC monogràfic. Es tracta d’un seguit d’entrades relacionades totes amb la plataforma Aules, el nou Entorn Virtual d’Aprenentatge de la Conselleria d’Educació.

Hem organitzat les entrades o articles en cinc seccions. Una primera secció anomenada “Notícies” on tractem de donar a informació sobre l’ús d’Aules des que es va crear, com ara, cursos creats, persones usuàries que entren, visites diàries, els diners que ens ha costat o fer un reconeixement amb dades a la mà a docents que entren cada dia en horaris de feina i d’esbarjo. També volem informar sobre el tipus de programari que és Aules i el perquè de l’elecció de programari lliure, així com mostrar el full de ruta del camí que seguirà la plataforma. La segona secció l’hem anomenada “primers passos” i com el seu nom indica intentem que siga una guia per al personal que vol començar a usar Aules. La tercera secció, “Coneix Moodle” reprodueix i enllaça alguns articles d’informació bàsica i molt útil de la documentació (oficial i no oficial) de Moodle, el programari que fa funcionar la plataforma Aules. La quarta secció es diu “Propostes pràctiques” i conté articles amb tutorials per a fer algunes de les coses que podem aconseguir amb Aules. Per últim, la secció “Ajuda” conté articles sobre com seguir buscant informació si no en tenim prou amb el que hi ha en aquest butlletí.

Volem agrair especialment la participació activa en la confecció d’aquest butlletí a Salvador Aznar, responsable del desenvolupament i implementació del projecte Aules.

Esperem que us siga de la màxima utilitat, tant que us vinguen ganes irrefrenables de compartir-lo amb tot el claustre. Com? Només heu d’anar al final d’aquesta pàgina i prémer sobre la icona que més convinga per a compartir: Telegram, Twitter, Whatsapp o correu electrònic. Endavant!

monografic_seccio_noticies

Moodle i el model open source

“Sigueu benvinguts i benvingudes a la comunitat de Moodle i descobriu el valor de l’esforç obert i col·laboratiu d’un dels equips de desenvolupament de codi font obert més grans del món” Amb aquestes primeres paraules es presenta la web oficial de Moodle. Unes paraules amb una clara significativitat que, de manera senzilla i molt ferma, ens confirmen que ens trobem amb un … Llegir més…

Continuar 📖

Aules en xifres

Un dels avantatges de disposar d’un sistema centralitzat d’aules virtuals és la possibilitat d’obtindre en temps real dades dels hàbits de treball i estudi a la Comunitat Valenciana. Així que ens hem posat a la feina i hem obtingut i analitzat els accessos realitzats a Aules entre l’1 de setembre i l’1 de desembre de 2019. Es tracta del període de llançament “extraoficial” … Llegir més…

Continuar 📖

L’Aules que ve

Com qualsevol projecte de programari lliure, Aules està en evolució constant, amb canvis, adaptacions i noves funcionalitats en el full de ruta del projecte. I aquesta llista creix dia a dia, ja que amb cada nova funcionalitat naix una nova necessitat o una nova proposta d’ús no prevista inicialment. Aquest article pretén fer públic, precisament, aquest full de ruta: “l’Aules que ve”. … Llegir més…

Continuar 📖
monografic_seccio_primers

Abans de començar amb Aules

Abans de començar volem deixar clar que tot el contingut que es recull en aquest document es troba allotjat en l’espai d’informació d’Aules en la comunitat CvTIC. Ací podràs trobar tota la informació actualitzada sobre la plataforma. Portal CvTIC Informació d’Aules Una vegada presentat aquest espai començarem el treball. No tots els docents tenen experiència en l’ús d’aules virtuals, i encara que … Llegir més…

Continuar 📖

Accés a Aules: Personal docent i d’Administració i Serveis

Qualsevol docent, o membre de l’administració educativa (en l’ àmbit no universitari de la Comunitat Valenciana) pot accedir a Aules sense necessitat de sol·licitar l’alta, amb l’única condició de disposar d’usuari i contrasenya per a accedir a Itaca. En canvi, l’alumnat no disposa d’usuari creat en Aules fins que el professorat els inscriu en una aula virtual. L’accés a Aules es realitza … Llegir més…

Continuar 📖

Accés a Aules: Alumnat

  IMPORTANT: L’alumnat no disposa d’usuari fins que un docent no l’inscriu en una aula virtual. Un docent pot tenir també accés amb un compte d’alumnat (per exemple si és alumnat d’una escola d’idiomes) El nom d’usuari coincideix amb el NIA, que apareix entre altres documents en la còpia de la matrícula o el butlletí de notes, encara que també es pot … Llegir més…

Continuar 📖

Creació d’una aula virtual

Abans de començar, caldrà accedir a la plataforma. No ens endinsarem en l’explicació de com accedir a Aules segons el tipus de perfil que siguem, ja que podeu trobar tota la informació recopilada a espai d’Aules en Portal.EDU. Aules no és més que una plataforma Moodle amb funcionalitats afegides per a la comunitat educativa de la Comunitat Valenciana. Aquestes funcionalitats afegides es troben … Llegir més…

Continuar 📖
monografic_seccio_coneix

Moodle i pedagogia

Quan parlem d’una determinada plataforma virtual, és normal que en primer lloc li donem una mirada tecnològica. Una mirada que ens convida a voler conéixer com s’ha dissenyat, quina és la seua aparença, amb quins estàndards opera, quines són les seues funcionalitats, si és escalable, modulable, reusable, si aporta suficient seguretat, si és de programari privatiu o de codi obert, etc. Això … Llegir més…

Continuar 📖

Documentació sobre Moodle

Aquest article conté enllaços a manuals, tutorials, llibres i altra documentació (impresa o multimèdia) sobre Moodle aplicables a Aules i que poden ser del vostre interés. Manual per al professorat Guia ràpida del professor (documentació oficial de Moodle). Moodle 3.5 per al professor per Joan V. Conde Vinyes, David García Luna, Jorge García Rodríguez, Alberto Hermiz Ramírez, Juan José Moreno López, Pablo … Llegir més…

Continuar 📖

Estructura bàsica d’un lloc Moodle

Com funciona el Moodle? La pàgina inicial La pàgina inicial d’un lloc Moodle – la pàgina que obtens amb un navegador – usualment inclou informació sobre la institució i és molt personalitzable (igualment, és possible reduir tant la pàgina principal que només consistisca en una pantalla d’identificació). La manera com les persones usuàries es connecten a un lloc Moodle depén de la … Llegir més…

Continuar 📖

Termes clau de Moodle

Un lloc Moodle està fet de cursos que són bàsicament pàgines que contenen els materials d’aprenentatge proveïts pel professorat. Un docent en un curs Moodle pot seleccionar elements dels tres grups principals que assisteixen en l’aprenentatge: són les activitats, els recursos i els blocs. Activitats Una activitat en Moodle és una funcionalitat que permet als estudiants l’aprenentatge interactuant entre ells o amb … Llegir més…

Continuar 📖

Aules a l’APP Moodle

Us deixem un xicotet manual de com Accedir a AULES des de l’APP de Moodle des de dispositius Android o bé des de dispositius IOS Al següent enllaç trobareu les possibilitats que trobareu amb l’aplicació, un vídeo explicatiu, així com enllaç a les FAQ. Vegeu també. AULES – Configurar APP moodle en Android Si eres usuari de iOS has d’instal·lar els certificats. … Llegir més…

Continuar 📖
monografic_seccio_practica

Creació d’una aula virtual per a la gestió d’un centre educatiu/ Claustre

En aquesta secció llancem la proposta de creació d’una aula com ajuda a la gestió del centre educatiu. En aquest cas és una aula per a ajudar en la gestió i dinamització del Claustre. El plantejament és el mateix que per a la creació de qualsevol altra aula. El mateix ocorre amb els element que anirem creant (wikis, carpeta de documents, fòrum…) … Llegir més…

Continuar 📖

Creació d’una aula virtual per a tutoria

La següent proposta ofereix un exemple de com una Aula Virtual pot ajudar-nos en el treball d’organització d’una tutoria. Ací us deixem una captura de pantalla de com seria l’aula totalment acabada però us recordem que tota aula pot ser adaptada a les necessitats de cadascú i personalitzada amb els Blocs que cada usuari considere més pràctics o interessants. La nostra aula … Llegir més…

Continuar 📖

Creació d’una aula virtual per a la gestió d’un centre educatiu / Coordinació TIC

Al següent apartat, us proposem emprar un aula virtual per a la dinamització de la Coordinació TIC. El plantejament és el mateix que per a la creació de qualsevol altra aula/curs. El mateix ocorre amb els elements que anirem creant (wikis, carpeta de documents, fòrum…) Hem realitzat aquest exemple amb una proposta, però cadascuna de les seccions i/o recursos es poden adaptar … Llegir més…

Continuar 📖
monografic_seccio_ajuda

Autoformació Aules

Existeix un curs d’Aules anomenat “Comunicació d’Aules” on teniu a la vostra disposició tot el material elaborat per la Subdirecció General de Formació del Professorat utilitzat en els cursos de formació d’Aules. Es troba a la secció “Documentació i cursos“. Aquest és el llistat dels continguts que trobareu: Continguts del curs “Moodle nivell inicial“. Benvingut a Moodle Publicació de Continguts Activitats Qualificacions Qüestionaris Treball … Llegir més…

Continuar 📖

Preguntes freqüents sobre Aules

A continuació us oferim un recull de les preguntes més freqüents que hem recopilat del fòrum oficial d’Aules. Gràcies a totes i tots els participants per fer comunitat i compartir els seus coneixements. Com puc donar accés a qualsevol usuari d’Aules al meu curs? En Administració>Administració del curs>usuaris>mètodes d’inscripció hi ha l’opció “afig un mètode” i tries “accés de visitant”. Com es … Llegir més…

Continuar 📖