Si portes temps utilitzant LliureX, segur que ja els coneixes. Els ratolins de LliureX formen part de la identitat del projecte des de fa anys i han acompanyat generacions d’usuaris i usuàries a través dels fons d’escriptori, materials divulgatius i nombroses iniciatives de la comunitat. Alicia, Valentín i Casimiro representen les tres províncies de la Comunitat Valenciana i cadascun aporta una visió diferent sobre LliureX, convertint-se en els guies perfectes per explorar tot el que ofereix el sistema.
Ara també han fet un pas més i s’han convertit en els protagonistes del blog de LliureX, on comparteixen coneixement, curiositats i novetats sobre el sistema operatiu, aplicacions de LliureX i la seua integració amb IA.
Però aquests no són uns ratolins qualsevol. Des de l’arribada de LliureX 25, Alicia, Valentín i Casimiro viuen dins del mateix sistema operatiu, recorrent els seus racons a la recerca del Tòtem, una misteriosa font de coneixement universal que els ajuda a descobrir noves eines, aplicacions i funcionalitats. Tot allò que aprenen durant les seues aventures acaba convertint-se en articles que comparteixen amb tota la comunitat a través del blog de LliureX.
ALICIA
la curiositat i la intel·ligència artificial des d’Alacant
Alicia és la ratolina més curiosa del grup i arriba des d’Alacant amb una gran passió per la innovació i la intel·ligència artificial. Sempre està atenta a les últimes novetats tecnològiques i ens mostra com les noves eines d’IA poden ajudar en l’àmbit educatiu i en el dia a dia. En les seues publicacions trobaràs informació sobre les funcionalitats d’intel·ligència artificial integrades en LliureX, noves aplicacions, recursos educatius i consells per aprofitar al màxim aquestes tecnologies emergents.

VALENTÍN
les aplicacions educatives des de València
Des de València ens acompanya Valentín, un ratolí aplicat i compromés amb l’ús de la tecnologia al servei de l’educació. El seu objectiu és mostrar com les eines i aplicacions de LliureX poden facilitar els processos d’ensenyament i aprenentatge. Les seues entrades estan plenes de propostes pràctiques, recomanacions i exemples d’ús dirigits tant a estudiants com a docents, personal dels centres educatius i famílies. Amb Valentín descobriràs noves formes d’adaptar i personalitzar l’entorn de treball segons les necessitats de cada persona.

CASIMIRO
el mestre dels secrets de LliureX des de Castelló
Casimiro representa la província de Castelló i és el més inquiet quan es tracta d’explorar les entranyes del sistema. Apassionat de la informàtica i dels reptes tècnics, gaudeix investigant noves configuracions, ferramentes i possibilitats que ofereix LliureX. En els seus articles comparteix trucs, consells avançats, configuracions útils i informació sobre el funcionament del sistema operatiu. De vegades també ens convida a endinsar-nos en la línia d’ordres per descobrir tot el potencial que amaga LliureX.

Tres ratolins, tres mirades sobre LliureX
Encara que cadascun té la seua especialitat, Alicia, Valentín i Casimir comparteixen una mateixa missió: ajudar la comunitat educativa i els usuaris de LliureX a descobrir noves eines, aprendre i aprofitar al màxim totes les possibilitats del sistema.
