CAIXES D’APRENENTATGE

Les caixes d’aprenentatge que els/les docents hem creat en el CRA CELUMBRES van dirigides a infantil i primària, formant grups multigrau i heterogenis. Les caixes es realitzen el dilluns i dijous a la vesprada i tenen una duració de 2 sessions per a l’alumnat d’infantil i 3 per a primària participant tot l’alumnat en la realització d’aquestes.

Totes les caixes segueixen el mateix model, escollint l’alumnat aquella que més li agrada. Dins d’aquesta trobem les diferents propostes que s’han de dur a terme, cada proposta té un gomet identificatiu i l’explicació de com realitzar-la a més de tot el material necessari per a fer la proposta. Això fa que el nostre alumnat puga treballar de forma autònoma, tot i que sempre hi ha un docent que supervisa el treball que s’està realitzant.

Les propostes estan pensades per a totes les edats i amb suport dels pictogrames, perquè afavoreixen la inclusió, la diversitat i, per tant, són una ferramenta excel·lent per a poder adaptar-nos als diferents ritmes de treball i a l’aprenentatge que existeix en la nostra aula, on l’alumnat més menut i el més gran puga treballar el mateix, a partir de les propostes amb QR, imatges, text entre altres.

Com avaluem la caixa d’aprenentatge? L’avaluació és participativa, és a dir, l’alumnat és partícep del seu procés i s’avalua ell mateix. També contínua, on cal valorar tot el procés i completa, ja que cobreix tots els processos d’ensenyança- aprenentatge. Per a dur-ho a terme utilitzem rúbriques d’autoavaluació on s’avalua el mateix alumnat. Tot i això, també valorem les mateixes propostes de la caixa amb una rúbrica que fa servir el professorat i que supervisa si la caixa funciona o si s’han de fer petites modificacions.

Per a finalitzar dir que s’aborda el foment de la creativitat, la motivació i l’aprenentatge des del plaer i una forma d’aconseguir-ho és amb les caixes d’aprenentatge.