INFORMACIÓ SOBRE L’ACCÉS A ENSENYANCES PROFESSIONALS DE GUITARRA ELÈCTRICA I BAIX ELÈCTRIC

T’animes a formar part de la primera promoció de titulats en Guitarra Elèctrica i/o Baix Elèctric de la nostra ciutat?

Llig amb atenció els següents apartats o dirigeix-te directament a les nostres dependències per a solucionar els teus dubtes

Són una mateixa especialitat?

Guitarra Elèctrica i Baix Elèctric són dues especialitats diferents. És possible cursar les dues. En aqueix cas, hi ha assignatures comunes que només han de cursar-se una vegada. Les de pràctica instrumental han de realitzar-se separadament amb els dos instruments.

En qúe consisteix la prova?

Els continguts de les proves s’han publicat en https://portal.edu.gva.es/cpmelx/es/acceso-a-las-ensenanzas-profesionales-de-musica-es-va-es/. Davant qualsevol dubte, podeu dirigir-vos a l’adreça de correu 03011094.secretaria@edu.gva.es, el telèfon del Conservatori 966 912 325 o acudir a les nostres instal·lacions en Av. Alcalde Vicente Quiles s/n

A quins cursos es pot accedir en el Conservatori d’Elx en 2023, de quants consten els Ensenyaments Professionals i quina titulació s’obté?

El curs 2023-24 s’implanten els cursos 1r, 2n i 3r d’Ensenyaments Professionals. Les Ensenyances Professionals consten de sis cursos. En finalitzar s’obté el Títol Professional.

Amb quina edat es pot accedir?

Es pot realitzar la prova amb qualsevol edat, sempre que se seguisquen els següents passos:

Si es té de 12 a 18 anys el 31 de desembre de l’any en curs, es pot realitzar directament la inscripció en el termini que publique la Conselleria d’Educació

Si es té més de 18 anys, el Consell Escolar del Conservatori té la potestat d’autoritzar la realització de la prova. A més, són estudis nous, que generacions de músics no han pogut realitzar, per la qual cosa val la pena intentar-ho. Aconsellem demanar l’autorització al més prompte possible, per a poder preparar la prova amb tota tranquil·litat i poder portar la sol·licitud a una de les reunions del Consell Escolar previstes en el seu calendari. Davant qualsevol dubte, el millor és dirigir-se al Conservatori pels mitjans habituals.

Quin nivell de coneixements és necessari?

En les proves teòriques i de Llenguatge Musical, els coneixements són els propis del final d’Ensenyaments Elementals.

Amb quins instruments es realitza la prova pràctica?

Per a accedir a primer curs d’Ensenyaments Professionals, és possible realitzar la prova amb guitarra elèctrica o guitarra clàssica (per a entrar en Guitarra Elèctrica). Per a entrar en Baix Elèctric és possible realitzar la prova amb baix elèctric, guitarra clàssica o contrabaix.

Per a entrar en 2n o 3r, és necessari realitzar la prova amb l’instrument de l’especialitat.

Si es tenen coneixements o s’han realitzat estudis d’aquests instruments, pot ser una bona opció per a aprofitar els teus aprenentatges en totes les altres assignatures i obtindre una nova titulació.

Quan es realitzen les proves?

A partir del curs 2024/25, les proves es fan d’acord amb les dades establides a la convatòria general de la Conselleria. Cal estar atent a la seua publicació

Quan es realitza la inscripció?

Com a la realització de les proves, les dades apareixen a la convatòria anual.