Característiques dels ensenyaments

El Pla actual està regulada por els Decrets 158/2007 i 159/2007 del Govern Valencià.

L’ensenyament reglat de la música es divideix en tres graus.

Por definició de l’article 45 de la LOE, els nostres ensenyaments artístics engloben:

– ensenyaments elementals de música i dansa,

– ensenyaments artístics professionals-música, dansa i arts plàstiques i disseny

– ensenyaments artístics superiores-música i dansa, art dramàtic, conservació i restauració de béns culturals, superiores de disseny, d’arts plàstiques

El principi d’aquests ensenyaments es proporcionar a l’alumnat una formació artística de qualitat i garantir la qualificació dels futurs professionals de la música.

En el Conservatori d’Elx s’imparteixen els ensenyaments elementals i professionals de les següents especialitats instrumentals:

Cant (només ensenyaments professionals)

Guitarra Instruments de corda fregada: violí, viola, violoncel i contrabaix

Instruments de vent-fusta: clarinet, fagot, flauta travessera, oboé i saxofon

Instruments de vent-metall: trombó, trompa, trompeta i tuba

Percussió

Piano

Temps lectius dels ensenyaments elementals i professionals

Objectius generals dels ensenyaments elementals

Segons ho Decret 159/2007 art. 4, respecte als objectius generals dels ensenyaments elementals de música, aquests ensenyaments tenen com a objectiu contribuir a desenvolupar en els alumnes i alumnes capacitats generals i els valores cívics propis del sistema educatiu i, a més, les capacitats següents:

  1. Apreciar la importància de la música com a llenguatge artístic i com a mitjà d’expressió cultural dels pobles i de les persones.
  2. Adquirir i desenvolupar la sensibilitat musical a través de la interpretació i del gaudi de la música de les diferents èpoques, gèneres i estils, per a enriquir les possibilitats de comunicació i de realització personal.
  3. Interpretar en públic con la suficient seguretat en si mateix, per a comprendre la funció comunicativa de la interpretació musical.
  4. Interpretar música en grup i habituar-se a escoltar altres veus o instruments, adaptant-se a l’equilibri del conjunt.
  5. Ser conscient de la importància del treball individual i adquirir les tècniques d’estudi que permetran l’autonomia en el treball i la valoració d’aquest.
  6. Valorar ho silencie com a element indispensable per al desenvolupament de la concentració, l’audició interna i el pensament musical, així com la seua funció expressiva en el discurs musical.
  7. Conéixer i valorar la importància de la música pròpia de la Comunitat Valenciana, així com les seues característiques i manifestacions més importants.
  8. Adquirir l’autonomia adequada, en l’àmbit de l’audició, comprensió i expressió musical. Conéixer i aplicar les tècniques de l’instrument, d’acord con les exigències de les obres.

Objectius generals i específics dels ensenyaments professionals

Segons ho Decret 158/2007 art. 4, respecte als objectius generals dels ensenyaments professionals de música, aquests ensenyaments tenen com a objectiu contribuir a desenvolupar en els alumnes i alumnes capacitats generals i els valores cívics propis del sistema educatiu i, a més, les capacitats següents:

  1. Fomentar l’audició de música i establir conceptes estètics propis que permeten fonamentar i desenvolupar criteris interpretatius individuals.
  2. Desenvolupar la sensibilitat artística i ho criteri estètic com a font de formació i enriquiment personal.
  3. Analitzar i valorar críticament les diferents manifestacions i estils musicals.
  4. Conéixer les aportacions de la música al desenvolupament personal de l’individue i al desenvolupament col·lectiu de les societats.
  5. Participar en activitats de difusió cultural musical que permeten experimentar con la música i gaudir de la música.
  6. Conéixer i emprar con precisió ho vocabulari específic relatiu als conceptes científics i artístics de la música.
  7. Conéixer i valorar el patrimoni musical com a part integrant del patrimoni històric i cultural de la Humanitat.
  8. Conéixer i valorar la importància de la música pròpia de la Comunitat Valenciana, així com les seues característiques i manifestacions més importants.

Segons ho Decret 158/2007 art. 5, respecte als objectius específics dels ensenyaments professionals de música, aquests ensenyaments hauran de contribuir a l’adquisició por parteix de l’alumnat, de les capacitats següents:

  1. Superar con domine i capacitat crítica els continguts i objectius plantejats
  2. Conéixer els elements bàsics dels llenguatges musicals, les seues característiques, funciones i evoluciones en els diferents contextos històrics.
  3. Utilitzar el “oïda interna” com a base de l’afinació, de l’audició harmònica i de la interpretació musical.
  4. Formar una imatge ajustada de les possibilitats i característiques musicals tant a nivell individual com en relació con el grup, con la disposició necessària per a saber integrar-se com un membre més del mateix o com a responsable del conjunt.
  5. Compartir vivències musicals de grup a l’aula i fora d’ella que permeten enriquir la relació afectiva con la música a través del cant i de participació instrumental en grup.
  6. Utilitzar el cos i la ment per a adquirir la tècnica necessària i així, concentrar-se en l’audició i interpretació musical.
  7. Interrelacionar i aplicar els coneixements adquirits en totes les assignatures que componen el currículum junt con les vivències i experiències pròpies per a aconseguir una interpretació artística de qualitat.
  8. Adquirir i aplicar les destreses necessàries per a resoldre les dificultades que sorgisquen en la interpretació de la música.
  9. Practicar la improvisació i la transposició com a elements inherents a la creativitat musical.
  10. Interpretar, individualment o dins de l’agrupació corresponent, obres escrites en tots els llenguatges musicals aprofundint en el coneixement dels diferents estils i èpoques, així com en els recursos interpretatius de cadascun d’ells.
  11. Actuar en públic con autocontrol, domini de la memòria musical i capacitat comunicativa.
  12. Adquirir autonomia personal en la interpretació musical.
  13. Consolidar hàbits d’estudi adequats i continuats en funció de la dificultat dels continguts de les assignatures dels diferents cursos i nivells.
  14. Conéixer i aplicar les tècniques de l’instrument o de la veu d’acord con les exigències de les obres.

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies