Etapa d’Educació Infantil i Primària

L’Etapa d’Educació Infantil i Primària al Centre Carmen Picó està dissenyada per atendre infants amb necessitats educatives especials derivades de diversitats intel·lectuals, motrius, sensorials o pluridiscapacitat. Aquesta etapa constitueix la base del desenvolupament integral de l’alumnat, i es fonamenta en una educació personalitzada, inclusiva i centrada en la persona.

A l’etapa d’educació primària, pretenem oferir un context educatiu altament estructurat que, respectant els ritmes biològics i evolutius, possibilite el desenvolupament de la capacitat de resposta davant les necessitats bàsiques i els estímuls de l’ambient, el desenvolupament cognitiu, l’autonomia personal i l’adquisició de joc funcional i simbòlic. A més, l’adquisició d’un sistema de comunicació, l’autonomia en les habilitats bàsiques de la vida diària, la iniciació al treball per a l’autodeterminació de la persona, així com oferir experiències d’interacció i joc funcional amb iguals.  

Per això, el nostre currículum competencial tindrà com a objectiu fonamental la millora de les dimensions de qualitat de vida de l’alumnat en els diferents entorns de participació, mitjançant l’aprenentatge basat en tallers, entre altres.

Un entorn segur, estimulant i adaptat

Les aules d’Infantil i Primària estan organitzades per grups reduïts, amb una atenció molt individualitzada i un entorn físic adaptat a les necessitats de cada alumne. Es prioritza la creació d’un ambient segur, acollidor i estimulant, que afavoreixi l’autonomia, la comunicació i el desenvolupament emocional i cognitiu.

Objectius generals de l’etapa

  • Fomentar el desenvolupament global de l’alumnat: físic, emocional, social i cognitiu.
  • Potenciar les habilitats comunicatives, tant verbals com no verbals, mitjançant sistemes augmentatius i alternatius de comunicació (SAAC).
  • Desenvolupar hàbits d’autonomia personal i social.
  • Estimular la motricitat fina i gruixuda, amb el suport de fisioteràpia i psicomotricitat.
  • Afavorir la participació activa en activitats escolars i de la vida quotidiana.
  • Promoure l’educació emocional i la convivència positiva.

Metodologia i recursos

El centre aplica metodologies actives i vivencials, com el treball per projectes, l’estimulació multisensorial, la música, el joc simbòlic i les activitats manipulatives. També s’utilitzen recursos tecnològics adaptats i materials visuals per facilitar la comprensió i la participació.

A més, es duen a terme activitats innovadores com:

  • Contes sensorials codificats, per treballar la memòria i l’atenció.
  • Tallers d’expressió emocional, dins del projecte “Treballem les emocions”.
  • Activitats de vida quotidiana, com cuina, hort escolar o higiene personal.

Equip multidisciplinari i coordinació amb les famílies

L’atenció educativa es realitza en coordinació amb un equip multidisciplinari format per mestres d’educació especial, logopedes, fisioterapeutes, infermeria, treball social i orientació educativa. Les famílies participen activament en el procés educatiu, amb reunions periòdiques, seguiment individualitzat i assessorament continu.

Una etapa clau per a la inclusió i el desenvolupament

L’etapa d’Infantil i Primària al Centre Carmen Picó no només busca l’aprenentatge acadèmic, sinó també el desenvolupament personal i social de l’alumnat, preparant-lo per a les etapes posteriors i per a una vida el més autònoma i plena possible.

Taller Sensorial 

El taller sensorial es basa en la utilització de diversos materials i activitats que estimulen tots els sentits: vista, oïda, tacte, olfacte i gust. Poden interactuar amb textures suaus, objectes que emeten sons, llums de colors, aromes agradables o aliments amb diferents sabors. Això afavorix la integració sensorial, és a dir, la capacitat de processar i organitzar la informació que rebem a través dels sentits. 

Taller d’Art

Utilitza l’expressió creativa a través de diverses formes artístiques (com a pintura, escultura, collage, música, dansa, etc.) per a fomentar el desenvolupament integral dels estudiants. Este tipus de tallers fomenten la concentració, la motricitat fina i grossa, l’autonomia i la socialització en un ambient inclusiu. 

Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies