La travessia sense Fi

EL CIPFP LA COSTERA rep L’exposició “ La travessia sense Fi “ organitzada per la Aula Didàctica de la Diàspora Mediterrània de Conselleria d’Educació, Cultura i Esport .

Aquesta exposició, explica el treball dels equips de Metges Sense Fronteres (MSF) a bord del Geo Barents durant una missió d’un mes en setembre-octubre de 2021. Posa en evidència, a través de retrats i entrevistes, les experiències traumàtiques que la majoria dels migrants rescatats havien patit al camí, travessant deserts, muntanyes, països de trànsit, passos fronterers com a conseqüència de les polítiques migratòries de la Unió Europea. Una mirada respectuosa i digna al dolor humà viscut per aquests migrants, refugiats i víctimes de tràfic humà.

A més hem pogut contar amb la presencia del fotògraf de l’exposició Pablo Garrigós el qual el 4 de novembre, va explicar de primera mà les experiències viscudes a bord del vaixell als alumnes d’Educació Infantil, Cures d’auxiliar d’infermeria i Emergències Sanitàries.

L´exposició es complementarà amb un taller de Fake news que tindrà lloc el día 17 de Novembre.

Aquest taller, dirigit als mateixos alumnes té com a finalitat ensenyar-los a detectar noticies de premsa falses , manipulades o amb continguts estereotipats, xenòfobs o racistes basant-se en els materials creats per CEAR i la Unió de Periodistes. EL taller forma part de l’ oferta formativa realitzada per la Aula Didàctica de la Diàspora Mediterrània de Conselleria d’Educació, Cultura i Esport .