LA TECNOLOGIA RFID APLICADA A LA INDÚSTRIA 4.0 EN EL SECTOR TÈXTIL, CONFECCIÓ I PELL

Este projecte coordinat pel centre IES Jaume I d’Ontinyent en el qual estan participant l’IES Cotes Baixes d’Alcoi i l’IES La torreta d’Elda està donant resposta a l’alumnat de la Família de tèxtil, confecció i pell mentres que, les empreses d’este sector,d emandaven una formació més actualitzada i connectada amb la seua necessitat real. Al mateix temps es relacionen entre si cicles tan diversos com robòtica, logística i transport amb els cicles de tèxtil i confecció.

Amb la posada en marxa d’este projecte d’innovació es tracta d’ensenyar a aplicar i utilitzar la tecnologia RFID (lector per radiofreqüència) per a gestionar els estocs, inventariar les peces i facilitar l’aspecte logístic per a la seua distribució de productes tèxtils, calçat, peces de confecció,etc. Amb esta tecnologia s’aconseguix fer inventaris en segons, sense errors i monitorar processos industrials ràpidament.

Un dels assoliments més importants del projecte està sent la generació de sinergies entre diferents famílies professionals cap a la industrialització 4.0 del sector tèxtil, confecció i pell, millorant considerablement les competències digitals de l’alumnat i habilitats soft skills que facilitaran l’emprenedoria i la inserció laboral del sector. La col·laboració es fomenta amb el fet que els recursos generats per tots els centres siguen al seu torn compartits.

Un meravellós exemple que mostra cóm la tecnologia aplicada comparteix objectius en ensenyaments que, aparentment, no tenen relació i permet que la formació siga més atractiva per a l’alumnat.A més de que empreses com ETEXA, Mora SAI, MLS tèxtils, o Gestiweb, estiguen més prop d’eixa formació i reben alumnat adequat i actualitzat a les seues necessitats.

Una demostració de l’aplicació de la tecnologia pot veure’s en este vídeo: