El CIDA, en col·laboració amb associacions educatives i entitats europees, ha format part activa del projecte ARVET. Este projecte, dut a terme entre 2021 i 2023 amb finançament del programa Erasmus KA-202, es va enfocar a promoure l’ús d’eines digitals, incloent-hi balises digitals i Realitat Augmentada (RA), per a facilitar l’ensenyament pràctic en la Formació Professional (FP) dirigida a estudiants amb discapacitat.
Liderat per FUNDEUN i involucrant a institucions com la Direcció General d’FP i Ensenyaments de Règim Especial de la Generalitat Valenciana i centres formatius d’Espanya, Romania i Finlàndia, el projecte buscava proporcionar una metodologia innovadora i eines que permeteren als estudiants amb discapacitat fer tasques manipulatives de manera autònoma.
El CIPFP Canastell, juntament amb altres centres participants, ha dut a terme proves amb els seus estudiants de programes formatius en Educació Especial i d’FP Bàsica en Manteniment de Vehicles i Cuina i Restauració. Estos programes van utilitzar les eines de RA seleccionades per a activitats específiques, com aprendre a utilitzar un multímetre digital, manejar un carretó elevador o utilitzar una cafetera industrial.
Mª Ángeles Ferrández, vicedirectora del centre, va explicar que es van establir dos grups per a comparar mètodes d’aprenentatge: un que va seguir mètodes tradicionals per a aprendre l’ús del multímetre digital i un altre que va emprar eines de RA per a aprendre a utilitzar la cafetera industrial. En finalitzar, tant estudiants com professors van participar en enquestes per a avaluar l’efectivitat de tots dos mètodes..
Publicació en la revista en línia FP Empresa: https://fpempresa.net/noticias/el-cipfp-canastell-participa-en-el-proyecto-arvet-para-incentivar-las-herramientas-digitales-en-practicas-de-fp-al-colectivo-de-estudiantes-con-discapacidad/