LA REALITAT IMMERSIVA APLICADA A OPERACIONS PORTUÀRIES

L’objectiu d’este projecte d’innovació aplicada en FP consisteix a incloure la tecnologia en el currículum dels cicles formatius, CFGS de Transport i logística i CFGS de Comerç internacional.

La realitat immersiva aplicada a la formació de l’alumnat d’FP permet, en este cas, poder veure les operacions de moviment de càrrega i descàrrega de contenidors en el port, sense eixir de l’aula. Això és un exemple del que l’ús de les tecnologies emergents a través de la innovació pot suposar per al món educatiu.

És on radica la importància de la innovació educativa per la qual han apostat els centres CIPFP Ausias March i IES El Grau, tots dos de València, coordinats pel Centre d’Excel·lència IES Pere Boïl de Manises, amb la col·laboració de la Fundació València Port i l’empresa Quasar Dynamics.

A través d’este projecte, denominat REALITAT IMMERSIVA EN LES OPERACIONS PORTUÀRIES EN EL COMERÇ INTERNACIONAL, s’ha pretés la realització de vídeos inmersius on els alumnes han participat activament amb l’organització i estructuració dels vídeos a través de càmeres 360º 3D, amb la finalitat de detallar de manera fidedigna la realitat per a la seua posterior exploració i així poder afegir el resultat al currículum dels cicles formatius que estan cursant.

L’ús d’esta tècnica facilita el procés d’ensenyament aprenentatge i al mateix temps permet disminuir el cost de desplaçament dels alumnes i professors a empreses, permet visitar entorns de treball perillosos com els molls de càrrega i descàrrega de vaixells i espais de difícil accés durant el procés de formació en els centres educatius.

La col·laboració entre professorat de diferents centres ha permés també augmentar la motivació de l’alumnat i facilitar la seua incorporació a la vida professional. Acostar la realitat a l’alumnat en ple procés formatiu els permetrà millorar la seua empleabilitat i així reduir el procés de formació en l’empresa i en els seus entorns de treball.

Un exemple real del tot realista i una experiència en primera persona que facilitarà l’aprenentatge d’una manera fora del convencional.

Des de CIDA ens comprometem a donar visibilitat a projectes d’innovació com estos.